در بازارهای جهانی ثبت شد:

پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا، عامل کاهش قیمت طلای سیاه

پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا، عامل کاهش قیمت طلای سیاه

افزایش میزان ذخایر نفتی آمریکا و افزایش میزان تولید نفت در لیبی موجب کاهش قیمت طلای سیاه در بازراهای جهانی شد.

 

 

قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی به کمتر از 45 دلار در هر بشکه رسید. در حالی که نگرانی از افزایش میزان تولیدات نفتی در لیبی، موجب کاهش قیمت این کالا در بازارهای جهانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، افزایش میزان ذخایر نفتی آمریکا و افزایش میزان تولید نفت در لیبی موجب کاهش قیمت طلای سیاه در بازراهای جهانی شد.

این در حالی است که، قیمت آتی نفت در نیویورک بدون تغییر ماند. اما معامله نقدی این کالا در روز دوشنبه کاهش 1.2 درصدی داشت در حالی که میزان ذخایر این کالا در هفته گذشته نیز 1.2 میلیون بشکه کاهش داشته است.

در این بین، لیبی با بیشترین میزان پمپاژ نفت نسبت به چهار سال گذشته همراه شد. در حالی که قراداد این کشور با شرکت استخراج نفت وینترشل، توانایی لیبی را برای استخراج این کالا بیشتر کرده است.

عرضه نفت اوپک در ماه می نیز در پی افزایش تولید لیبی و نیجریه که از مشارکت در توافق کاهش تولید معاف شده اند، افزایش یافت.

کاهش میزان قیمت نفت به هر بشکه 45 دلار موجب شد این کالا به کمترین میزان نسبت به هفت ماه گذشته معامله شود. اما میزان عرضه نفت در آمریکا تصمیم اوپک برای کاهش میزان تولیدات را جبران خواهد کرد .

دیوید لنکس، تحلیل گر ارشد شرکت فت پرافت در سیدنی در این خصوص اظهار داشت: افزایش میزان موجوی و تولیدات نفت موجب شده است میزان عرضه بر تقاضا پیشی بگیرد و بازار دچار عدم تعادل شود.

این در حالی است که، قیمت نفت اینترمدیت برای تحویل در ماه جولای هر بشکه 44 دلار معامله شد .

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آگوست با رشد 4 سنتی هر بشکه 46 دلار و 95 سنت معامله شد.

میزان ذخایر نفتی آمریکا به بیش از 100 میلیون بشکه رسیده است و از میانگین 5 سال گذشته نیز فراتر رفته است .

تولیدات در آمریکا با رشد 9.33 میلیون بشکه ای همراه شده است و افزایش میزان استخراج لیبی به روزانه 900 هزار بشکه رسیده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا