صادرات فرآورده های معدنی به ٨ میلیارد دلار خواهد رسید/برنامه ای برای خرید یارانه ای مواد معدنی نداریم

صادرات فرآورده های معدنی به ٨ میلیارد دلار خواهد رسید/برنامه ای برای خرید یارانه ای مواد معدنی نداریم

دنیای معدن - معاون وزیرصنعت گفت:تکمیل چرخه اقتصادی موارد معدنی در اولویت قرار گرفته و امیدواریم که صادرات این بخش به ٨ میلیارد دلار برسد.

جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت در امور معادن، در خصوص برنامه های وزارت صنعت برای بخش معدن گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته تکمیل چرخه اقتصادی تولید فرآورده های معدنی است که ارزش افزوده بیشتری دارند.

وی افزود: این برنامه از سال 92 آغاز شده و در سال های اخیربرخی ذخایر شناسایی شده که هدف به بهره برداری رساندن آنها است، البته عدد قطعی برای اکتشافات را نمی توان عنوان کرد.

سرقینی در خصوص اینکه در سالهای گذشته نیروی کار بسیاری در معادن سنگ آهن بیکار شده اند، بیان کرد: معادن سنگ آهن کوچکی که تولیدی حدود 20 تا 30 هزار تن داشتند بدلیل افت قیمت سنگ آهن و نداشتن صرفه اقتصادی تعطیل و شاغلین این معادن بیکار شده اند.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: معادن بزرگ و متوسط با قوت به کار خود ادامه می دهند و اکنون قریب به 65 میلیون تن سنگ آهن تولید می شود که با توجه به قیمت بالای این محصول معدنی امکان صادرات فراهم نیست.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده برخی فرآورده های معدنی بالاست، اظهار داشت: این امر موجب مشکلاتی برای صادرات شده و وزارت صنعت هیچ برنامه ای برای خرید یارانه ای این محصولات حتی برای ذغال که خطرپذیرترین ماده معدنی است ندارد.

سرقینی توجه به صادرات را نیاز اصلی بخش معدن دانست و گفت: صادرات فرآورده های معدنی در سال 95 حدود 5.6 میلیارد دلار بوده که تلاش می شود با نگاه صادراتی به این حوزه به 8 میلیارد دلار در سال 96 برسد.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون 400 میلیون تن مواد معدنی تولید می شود و میزان فرآورده های معدنی در سال جاری بالاتر خواهد رفت .پیش بینی می شود تولید فولاد نیز به 23 میلیون تن برسد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا