عضو هیات رئیسه مجلس:

ایجاد شرایط اشتغال‌پایدار در معادن

ایجاد شرایط اشتغال‌پایدار در معادن

گروه معادن - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ خام‌فروشی برای کشورهای غنی از بُعد ذخایر زیرزمینی و روزمینی بزرگ‌ترین معضل و تهدید اصلی برای اقتصاد، اشتغال و معیشت جامعه است.

به گزارش ماین نیوز، غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آنکه در راستای دوری از خام فروشی باید فرآوری در معادن تقویت شود، گفت: معادن و زیرمجموعه‌های آن در طول چند سال گذشته از ورود تکنولوژی‌های روز در فرآیندهای استخراج تا بهره‌برداری و فرآوری محروم بودند و امروز که این محرومیت‌ها علیه اقتصاد کشور برداشته شده باید از تکنولوژی‌های نسل جدید برای بهره‌وری و افزایش حجم ارزش افزوده در زنجیره تولیدی معادن بهره برد.

وی ادامه داد: کمربند معدنی موجود در ایران از تنوع بالایی برخوردار است و باید معادن ایران به سرمایه‌گذاران مختلفی که امروز برای سرمایه‌گذاری به ایران سفر می‌کنند شناسانده شود تا اشتیاق سرمایه‌گذاران به حوزه معادن ایران جذب شود.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه منابع زیرزمینی و روزمینی در حوزه معادن، میزان اشتغالزایی فراوانی را ایجاد می‌کند، تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با ایجاد حساسیت فراوان در حوزه معادن، درصدد انتقال دانش و تکنولوژی روز به حوزه معادن بود زیرا اشتغالزایی پایدار در گرو فراهم‌سازی شرایط ایجاد شغل پایدار در اقتصاد است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آنکه خام‌فروشی معادن، صنعت و اشتغال را نابود می‌کند، تصریح کرد: خام‌فروشی برای کشورهای غنی از بُعد ذخایر زیرزمینی و روزمینی بزرگ‌ترین معضل و تهدید اصلی برای اقتصاد، اشتغال و معیشت جامعه است، به همین دلیل تکنولوژی‌های قدیمی و سنتی به‌کار رفته در معادن دیگر نمی‌تواند چرخه فرآوری معدنی را تامین کند و باید به‌روزرسانی در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، افزود: از سوی دیگر،‌ فارغ‌التحصیلان بی‌شماری در بخش اکتشاف و بهره‌برداری معادن جزو بیکاران هستند و باید وزارت مربوطه راهکاری برای ارتباط دانشگاه با صنعت و معدن را فراهم سازی تا ضمن به‌کارگیری نیروهای تحصیل‌کرده در محیط کاری، چرخ معادن با استفاده از نیروی کار تحصیل‌کرده بچرخد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا