یک منبع آگاه مطرح کرد؛

جزئیات حادثه روز گذشته در پل بَلَده

جزئیات حادثه روز گذشته در پل بَلَده

گروه معادن - یک منبع آگاه در ارتباط با حادثه روز گذشته معدن جاده هراز ضمن ذکر جزئیاتی از این حادثه گف: ریزش غیراصولی و عدم رعایت اصول ایمنی باعث بروز مشکل شده‌است.

به گزارش ماین نیوز، یک منبع آگاه در ارتباط با حادثه روز گذشته در معدن جاده هزار گفت: اسم این معدن " معدن شن و ماسه عاشق رز" هست که که به دلیل اختلافات خانوادگی و مالی تعطیل شده بود و پس از آن، پروانه بهره برداری در اختیار دولت قرار گرفت. اما چند وقت پیش گروهی از مالکان قبلی مجوز برداشت موقت برای این معدن گرفته و شروع به کار کردند.

وی افزود: در روز حادثه یک دستگاه بلدوزر و یک دستگاه لودر در حال کار در بخش زیرین سینه کار کوه بودند و از قبل هم توصیه شده بود که طبق اصول فنی و ایمنی می بایست از بالادست، برداشت سنگ انجام گیرد که به علت محدودیت‌های اعمال شده توسط اداره منابع طبیعی استان برای معادن به خصوص معادن جاده هراز، مشکلاتی در استخراج به وجود آمده که دودش به چشم کارگران می‌رود.

به گفته این منبع آگاه، معدنداران مجبورند از پایین سینه کار معدن برداشت نمایند که در چند ماه اخیر به همین دلیل شیب سینه کارهای استخراجی افزایش یافته و منجر به چندمین حادثه در ۶ ماه اخیر برای معادن جاده هراز شده است که نتیجه آن فوت کارگران و رانندگان ماشین آلات استخراجی هست.

وی افزود: تنها چیزی که می ماند داغدار شدن هر چند وقت یکبار خانواده کارگران این معادن است و دردسرهایی که برای بهره برداران معادن و مسئول فنی معادن پیش می‌آید.

این منبع آگاه هویت راننده بولدوزر را رحمت‌الله محمدی، ۴۸ ساله ساکن روستای پاشاکلا دشت سرآمل عنوان کرد.

گفتنی است روز گذشته سقوط یک دستگاه لودر بر روی بولدوزر در معدن شن و ماسه در پل بلده در محور هراز استان مازندران موجب کشته و زخمی شدن دو کارگر شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا