ثبت رکورد تولید شمش در فولاد خوزستان

ثبت رکورد تولید شمش در فولاد خوزستان

دنیای معدن - شرکت فولاد خوزستان سال گذشته با تولید 3 میلیون و600 هزار تن شمش فولادی رکورد تولید سالیانه از ابتدای راه اندازی این شرکت را به ثبت رساند.

این شرکت در گزارش عملکرد سال 1395 خود همچنین از برنامه افزایش تولید به 3 میلیون و 700 هزار تن تا پایان سال جاری خبر داد. تولید شمش فولادی این شرکت از 3 میلیون و 439 هزار تن در سال 1394 به 3 میلیون و 700 هزار تن در سال 1396می رسد که حاکی از رشد 7.6درصدی در این دوره 2 ساله است.

رکورد صادرات

صادرات یک میلیون و 899 هزار تن شمش فولادی به ارزش 630 میلیون دلار و ثبت رکورد صادرات محصولات و رشد 50 درصدی ارزش نسبت به سال 1394 از اقدامات مهم در حوزه صادرات این شرکت است. سال 94 میزان صادرات شرکت فولاد خوزستان به یک میلیون و 364 هزار تن رسیده بود.

بیشترین میزان صادرات با 448 هزار و 819 تن به کشور تایلند و سپس به ترتیب به کشور های امارات، اردن، عمان، تایوان، برزیل، مصر، بنگلادش، اندونزی، ترکیه،کانادا و هند بوده است.

این شرکت با اولویت تامین نیاز کارخانه های نوردی داخلی و در راستای توسعه صادرات غیرنفتی اقداماتی انجام داده و نقش بارزی را در مثبت کردن تراز تجاری کشور طی سال 1395 ایفا کرده است.

از جمله این دستاوردها در سال 1395 اقداماتی همچون تحقق 3 برابری سود پس از کسر مالیات سال 95 نسبت به سال پیش از آن به میزان 6هزار و 743 میلیارد ریال، ارتقا سرانه و بهره وری نیروی انسانی به میزان 11 درصد در سال 95 نسبت به سال ماقبل آن و ارائه به موقع و شفاف اطلاعات مالی شرکت به سهامداران از طریق سامانه کدال بورس اوراق بهادار است.

شرکت فولاد خوزستان در سال 1368 با سرمایه گذاری 14هزار و 472 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالیانه3 میلیون و 700هزار تن شمش فولاد به بهره برداری رسید.

از جمله ظرفیت های این شرکت می توان به نیروی انسانی متخصص و خلاق، دسترسی مناسب به منابع انرژی وآب لازم جهت تداوم تولید و اجرای طرح های توسعه، دسترسی آسان و اقتصادی به آب های بین المللی و برخورداری از اسکله اختصاصی جهت واردات و صادرات، بازارها ی هدف استثنایی جهت اجرای طرح های استراتژیک و مجاورت با مشتریان کلیدی، تجارب ارزنده در بومی سازی فن آوری و استقرار نظام های مدیریتی اشاره کرد.

این شرکت تنها شرکت فولادساز دریافت کننده تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان در کشور طی 5 سال متوالی و همچنین کسب تندیس سیمین جایزه مالی تعالی سازمانی برای پنجمین سال متوالی و حائز بالاترین سطح تعالی در کشور است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا