رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

طرح اکتشاف عناصر نادر خاکی در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

طرح اکتشاف عناصر نادر خاکی در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

گروه اكتشاف و زمين شناسي - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طرح استانی اکتشاف عناصر نادر خاکی در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، «جعفرصادق اسکندری» با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش صنعت در سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال 96 اظهار داشت: امسال پایش و تعیین تکلیف طرح‌های ایجادی و نیمه تمام فاقد توجیه اقتصادی برای واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان انجام می‌شود..

وی از ایجاد و توسعه واحدهای با فناوری پیشرفته خبر داد و تصریح کرد: از سوی دیگر امسال ضمن بررسی انتقال واحدهای صنعتی دارای مجوز صنعتی به شهرک‌های صنعتی، پروژه فعال‌سازی و تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد صورت می‌پذیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر احیای واحدهای صنعتی راکد در سال 96 افزود: علاوه بر آن تکمیل نمایشگاه توانمندی‌های استان و حضور واحدهای تولیدی جدید، طراحی مکانیزمی برای اطلاع‌رسانی بخشنامه‌ها به صنعت‌گران و تولیدکنندگان، ارتباط موثر با صدا و سیما برای معرفی محصولات تولیدی و برگزاری نشست‌ها و انجمن‌های تخصصی گروه تولیدکنندگان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های بخش معدن در سال جدید بیان کرد: در این رابطه نیز امسال ضمن پایش آخرین وضعیت واحدهای سنگبری و ارتقاء توان تولیدی آنان، برنامه صادراتی محصولات معدنی ارائه می‌شود.

اسکندری از پروژه رونق تولید و اشتغال در بخش معدن استان خبر داد و گفت: در سال 96 طرح پایش و احیای معادن غیرفعال و نیمه فعال استان، برنامه پوشش استانی ژئوفیزیک هوایی با دقت بالا، ظرفیت‌یابی ذخایر فلزی در شمال و جنوب استان، طرح استانی اکتشاف عناصر نادر خاکی و تشکیل بانک اطلاعاتی محصولات تولیدی معدنی در بخش‌های تخصصی، شهرستانی و منطقه‌ای نیز پیش‌بینی شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا