در معاملات آخرین روز کاری دومین هفته خرداد؛

حجم و ارزش معاملات رشد کرد/ واکنش هیجانی بازار به اقدامات تروریستی امروز

حجم و ارزش معاملات رشد کرد/ واکنش هیجانی بازار به  اقدامات تروریستی امروز

افت امروز شاخص به علت رفتار هیجانی برخی سهامداران در جریان رویداد های صبح پایتخت بود که انتظار می رود با توجه به ثبات امنیت کشور در ابتدای هفته آینده آرامش به بازار سرمایه بازگردد.


بازار سرمایه امروز در حالیکه روز عادی را آغاز کرده بود، به اقدام تروریستی در حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی واکنش هیجانی نشان داد و پس از انتشار اخبار مربوط به این حملات، 555 واحد افت کرد و به رقم 79 هزار و 758 واحد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امروز بازار سرمایه روند مثبتی را آغاز کرد اما با انتشار اخبار رویداد های صبح پایتخت با افت موقت روبرو شد. در داد و ستد های امروز بیش از 651 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی دست به دست شد که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 624 میلیارد ریال بود و در 50 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

گروه های شیمیایی، سرمایه گذاری ها و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

شاخص کل با تاثیر منفی نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مپنا، گل گهر، آسان پرداخت پرشین، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس و مخابرات 535 واحد افت کرد و به رقم 79 هزار و 758 رسید.

همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 282 واحد و یک هزار و 691 واحد نزولی شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت ها متعلق به نمادهای معدنی دماوند، گلتاش، پشم شیشه ایران، کاشی تکسرام، سرمایه گذاری شاهد، صنایع لاستیکی سهند و سرمایه گذاری بهمن بود.

در مقابل نمادهای ایران ارقام، شهد ایران، نیرو کلر، کویر تایر، پتروشیمی شیراز، کنترل خوردگی تکین کو و لبنیات کالبر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورس تهران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در سوی دیگر بازار گروهی تلاش کردند با عرضه های سنگین و صف های فروش طولانی از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام ایران ارقام، واحدهای صندوق کیان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام کاشی پارس، سیمان خزر و قند ثابت خراسان خارج شوند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم ایران ترانسفو با معامله بلوکی 52 میلیون سهمی به ارزش 216 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

افت امروز شاخص به علت رفتار هیجانی برخی سهامداران در جریان رویداد های صبح پایتخت بود که انتظار می رود با توجه به ثبات امنیت کشور در ابتدای هفته آینده آرامش به بازار سرمایه بازگردد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا