سخنگوی دولت عنوان کرد:

حمایت از تولید گندم در مسیر بورس کالا

حمایت از تولید گندم در مسیر بورس کالا

سخنگوی دولت در نشست خبری خود در خصوص عرضه گندم در بورس کالا عنوان کرد: با عرضه گندم در بورس کالا زمینه برای پرداخت سریع تر مطالبات گندمکاران فراهم می شود.


صبح امروز (سه شنبه 9 خرداد ماه 1395) محمد باقر نوبخت به اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: امسال به منظور رشد تولید و تحکیم خود کفایی گندم چند مسیر را برای خرید گندم گشاورزان انتخاب کردیم که خرید گندم در مسیر نخست از سوی شرکت بازرگانی دولتی، مسیر دوم از طریق بورس کالای ایران و مسیر بعدی از سوی کارخانجات آرد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سخنگوی دولت در نشست خبری خود در خصوص عرضه گندم در بورس کالا عنوان کرد: با عرضه گندم در بورس کالا زمینه برای پرداخت سریع تر مطالبات گندمکاران فراهم می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح نیز همانند سایر طرح ها با موفقیت انجام شود و ادامه داد: با عرضه گندم در بورس کالا زمینه برای پرداخت سریع تر مطالبات گندمکاران صورت خواهد گرفت که امیدواریم این طرح همانند سایر طرح ها در این بازار مالی با موفقیعت انجام شود.

سخنگوی دولت اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران را برای کشاورزان مفید دانست و اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها در سال جاری نیز در تولید گندم خودکفا خواهیم شد و نسبت به صادرات گندم مازاد اقدام می کنیم.

به گزارش (سنا)، پیش از این  دولت مقرر کرده بود محصول گندم استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله شود و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان بازارساز مکلف شد حداکثر تا دو هفته پس از اولین عرضه هر محموله گندم در تابلوی بورس کالا، در صورت عدم خرید از سوی متقاضیان، نسبت به خرید آن اقدام کند.

بر اساس طرح عرضه گندم در بورس کالا، گندم در بورس کالا عرضه می شود و اگر قیمت فروخته شده در بورس کمتر از قیمت حمایتی و مشخص در دولت بود مبلغ ما به التفاوت به کشاورز پرداخت می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا