رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد:

استخراج ۶۳ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان کرمان

استخراج ۶۳ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان کرمان

گروه معادن - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: باید در حوزه معدن مانند دنیا، به اشل بزرگ مقیاس نگاه کرده و تجربه آنها را پیاده کنیم.

به گزارش ماین نیوز، مهدی حسینی نژاد، امروز دوم خردادماه در پنل های تخصصی پیشران توسعه استان کرمان در محل جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تاکید ما بر خوشه های صنعتی است زیرا استراتژی دنیا بر این است، اظهار کرد: یکسری صنایع و معادن بزرگ را در استان کرمان داریم که باید به این حوزه توجه کنیم و در کل استان 1374 پروانه بهره برداری صنعتی داریم.

وی تصریح کرد: توجه به موسسات دانش بنیان برای صادرات، تاثیر مستقیمی در سیاست های کلی کشور می گذارد. سال گذشته به ارزش بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات داشتیم که بیش از 300 میلیون دلار ارزش صادرات ما مربوط به واحد متوسطی بود که محصولات دانش بنیان تولید و صادر کرده است.

وی بیان کرد: تا سال 94 بیشتر سهم صادرات استان کرمان مربوط به پسته و مغز پسته بود اما در سال گذشته تراز تجاری استان بالای 20 میلیون دلار و مثبت شده و محصول دانش بنیان، میانگین قیمت کالاهای صادراتی ما را حدود 900 دلار افزایش داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه یکی از سیاست های راهبردی کشور توجه به محصولات دانش بنیان است و در استان کرمان این ظرفیت را داریم و باید توجه ویژه به این حوزه صورت بگیرد، افزود: 380 پروانه بهره برداری معدنی در استان کرمان داریم و استخراج ما به 63 میلیون تن رسیده که همین امر سبب شده ارزش افزوده استان رشد داشته باشد.

حسینی نژاد تصریح کرد: تفاوت ما با دنیا در این است که عموما در دنیا دولت ها کار اکتشافی را انجام داده و به سرمایه گذار بخش معدن می گویند استخراج کن اما قانون کشور ما می گوید بخش خصوصی ورود کرده و اکتشاف انجام دهد و اگر معدن پیدا کرد، مالکیت مال ما و در غیر این صورت هیچ حق و ادعایی نمی تواند داشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: باید در حوزه معدن مانند دنیا، به اشل بزرگ مقیاس نگاه کرده و تجربه آنها را پیاده کنیم. کاری که در استان کرمان به عنوان استراتژی ویژه و معدنکاری در اشل بزرگ را دنبال می کنیم.

وی افزود: برای معادن اشل کوچک به دنبال افزایش ارزش افزوده به وسیله بکارگیری روش های دانش بنیان هستیم و اگر می خواهیم در حوزه معدن به عنوان پیشران توسعه برنامه راهبردی تدوین کنیم، باید این نگاه را داشته باشیم و معادنی را پیدا کنیم که بتوانند ارزش افزوده ایجاد کرده و دانش بنیان باشند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا