با تدبیر دولت یازدهم

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای فعالیت مجدد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای فعالیت مجدد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: با تدبیر و حمایت ویژه دولت یازدهم 30 میلیارد ریال اعتبار در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای بازگشایی و آغاز فعالیت مجدد شرکت ذوب آهن آلیاژِ ملایر اختصاص یافت.

به گزارش ماین نیوز، عبدالعظیم رضایی اظهار کرد: بخش نورد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر پس از حدود پنج سال تعطیلی و مشکلات فراوان، با حمایت دولت، پیگیری های مجدانه استاندار همدان و کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس فردا چهارشنبه فعالیت مجدد خود را آغاز می کند.

وی افزود: کارخانه نورد و ذوب آهن ملایر که هم از نظر مدیریتی و هم فنی و بدهی های فراوان، سالها مشکلات جدی برای این واحد بزرگ صنعتی ایجاد شده بود، کسی فکر نمی کرد این شرکت قابل بازگشت به تولید باشد.

وی با بیان اینکه هیچکس امیدی به بازگشت و احیای مجدد این واحد صنعتی نداشت، بیان کرد: از حدود 10 ماه گذشته با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، پیگیری های فراوانی برای بازگشایی این واحد بزرگ صنعتی انجام شد.

رضایی افزود: در همین رابطه جلسه های زیادی توسط استاندار همدان و کاظمی نماینده مردم ملایر در سطح کشوری تشکیل و موانع و مشکلات این واحد صنعتی در ستاد تسهیل ملی پیگیری شد.

وی ادامه داد: پس از توافق با مدیریت جدید شرکت و شروع به کار تیم مدیریتی، پیگیری های لازم برای بررسی موانع و مشکلات اداری و مالی انجام و تیم فنی برای راه اندازی مجدد کارخانه تشکیل شد.

فرماندار ویژه ملایر گفت: با توجه به اینکه این شرکت در چند سال گذشته تکنولوژی فرسوده ای داشت، کار احیای این واحد با تلاش ها و حمایت های مسئولان استانی و شهرستانی انجام و بخش اول تسهیلات توسط دولت یازدهم دریافت شد.

رضایی بیان کرد: روز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه به طور رسمی و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بخش نورد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر پس از پنج سال تعطیلی فعالیت خود را مجددا آغاز می کند.

وی افزود: این کارخانه با ایجاد اشتغال برای حدود 500 تن تولید خود را از فردا آغاز می کند که خبری بسیار خوش برای مردم ملایر و جوانان آماده به کار در این شهرستان است.

رضایی اظهار کرد: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری و اینکه سرمایه انبوهی در این واحد بزرگ صنعتی متروک شده بود، احیای این واحد صنعتی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که به لطف خدا و حمایت ویژه دولت یازدهم بازتولید این واحد صنعتی آغاز می شود.

شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر که از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرد، از سال 87 و 88 به دلیل نوسانات قیمت در بازار آهن به حالت نیمه تعطیل درآمد و پس از آن به دلیل مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی، نبود سرمایه در گردش، عدم پرداخت یارانه به بخش صنعت و مسایل مدیریتی حدود پنج سال به طور کامل تعطیل شد.

در دولت یازدهم و در راستای اجرای سیاست های دولت برای بازگشایی و بازتولید واحدهای صنعتی تعطیل شده، شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر یکی از واحدهای مشکل دار و تعطیل شده بود که در ستاد تسهیل کشور و استان همدان، موانع و مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفت.

در راستای تلاش های صورت گرفته در دیدار نمایندگان مردم ملایر در مجلس با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور مقرر شد برای راه اندازی مجدد این واحد بزرگ صنعتی و تامین سرمایه در گردش آن، تسهیلاتی توسط این بانک پرداخت شود.

این شرکت که در 25 کیلومتری محور ملایر به بروجرد واقع شده، سالیانه قادر به تولید 100 هزار تن شمش فولاد و 200 هزار تن انواع میلگرد در شرکت نورد زاگرس است و شهرک صنعتی فولاد جعفری نیز با تولید سالیانه 200 هزار تن میلگرد در تنها یک واحد آماده به تولید آن در 37 کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.

شهرستان ملایر دارای هفت شهرک و نواحی صنعتی دولتی و خصوصی و 242 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است که شهرک صنعتی فولاد جعفری یکی از نخستین شهرک های خصوصی کشور است.

بازتولید بخش نورد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر و تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب ملایر با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال فردا با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار همدان مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا