سرقینی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

ظرفیت زنجیره فولاد تا پایان ۹۶ به ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد

ظرفیت زنجیره فولاد تا پایان ۹۶ به ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: یکی از شروط ما برای حضور شرکت‌های خارجی در حوزه معدن و صنایع معدنی آن است که آنها کارگاه اختصاصی در ایران داشته باشند.

جعفر سرقینی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره تولید ۲۵ میلیون تن فولاد در سال جاری اظهار کرد: صنعت فولاد در سال گذشته 18.5 میلیون تن فولاد تولید کرد که از این میزان 5.8 میلیون تن صادر شد. امروز امیدواریم برای سال جاری ۲۵ میلیون تن فولاد تولید داشته و از میزان یادشده حداقل ۸ میلیون تن آن صادر شود.

وی با اشاره به تاسیس کارخانه طراحی و تولید ماشین‌آلات صنعتی شرکت دانیلی در ایران افزود: چنین طرح‌های اجرای پروژه‌های فولادی ما را تسریع می‌کند. از سوی دیگر باعث می‌شوند پروژه‌ها ارزان‌تر اجرا شوند، زیرا ماشین‌آلات آنها ساخت داخل می‌شود.

سرقینی تصریح کرد: امیدواریم سایر شرکت‌های بزرگ خارجی نیز، کارگاه مشابه را در ایران احداث کرده و در افزایش ظرفیت فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن، سهم خود را داشته باشند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: یکی از شروط ما برای حضور شرکت‌های خارجی در پروژه‌های فولادی و معدنی کشور این است که بتوانند کارگاه اختصاصی خود را در ایران داشته باشند.

به گفته سرقینی، در سال ۹۶، حداقل ۲۲ میلیون تن ظرفیت در چرخه فولاد کشور راه‌اندازی خواهد شد. این ظرفیت‌ها پروژه‌هایی هستند که از سال‌ها قبل شروع شده‌اند و در سال جاری به تولید می‌رسند. بطورکلی با راه‌اندازی این واحدها، ظرفیت کلی زنجیره فولاد در کشور تا پایان سال ۹۶، به ۲۰۰میلیون می‌رسد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به مشکلات مربوط به آنومالی D19 اظهار کرد: موضوع را در کارگروه تعامل با محیط‌زیست مطرح کرده‌ایم و قرار است ظرف یک ماه آینده تکلیف این محدوده قطعی مشخص شود. باید دید برنامه محیط‌زیست چه بوده و با چه معیارهایی به ما اجازه فعالیت اکتشافی در این منطقه را می‌دهد.

سرقینی افزود: امیدواریم با حفظ محیط‌زیست براساس معیارهایی که اعلام می‌شود، بتوانیم فعالیت‌های اکتشافی را انجام دهیم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا