پروژه فرآوری سنگ آهن ذوب آهن اصفهان به بهره برداری رسید

پروژه فرآوری سنگ آهن ذوب آهن اصفهان به بهره برداری رسید

گروه معادن >سنگ آهن - معاون پشتیبانی و ساخت ذوب آهن اصفهان، از بهره برداری از پروژه فرآوری سنگ آهن این شرکت همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، حسن ضیا در مراسم افتتاح این پروژه گفت: پروژه فرآوری سنگ آهن ذوب آهن برای صرفه جویی، استفاده بهینه از مواد اولیه، افزایش تولید و با هدف افزایش عیار آهن و کاهش عیار عناصر مُضر در آن و با بهره گیری از دانش کارکنان و استفاده از تجهیزات این شرکت انجام شد.

وی ظرفیت کل تولید این پروژه را 200 تُن در ساعت عنوان کرد و افزود: کلیه عملیات ساخت و نصب اسکلت فلزی ساختمانی، تجهیزاتی و تابلوهای برق(MCC) و تابلو PLC در داخل کارخانه و توسط پرسنل شرکت در معاونت های پشتیبانی، ساخت و بهره برداری، انجام شد.

وی، مدت اجرای پروژه فرآوری سنگ آهن ذوب آهن را چهار ماه ذکر کرد و گفت: اجرای این پروژه در چهارماه در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه در شرایط خاص و بعنوان اولین تجربه طراحی توسط مهندسی کارخانه انجام شد، افزود: با این پروژه علاوه بر صرفه جویی مالی از بسیاری از دعاوی حقوقی نیز جلوگیری شده است.

ضیا با اشاره به استفاده بهینه و بهره وری از پرسنل موجود در این پروژه گفت: اجرای این پروژه هیچگونه هزینه مازادی را به کارخانه تحمیل نکرده است.

وی افزود: طراحی این پروژه توسط حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت ارشد مهندسی کارخانه انجام شد.

معاون پشتیبانی و ساخت ذوب آهن با بیان اینکه فرآیند تولید چدن و فولاد در کارخانه ذوب آهن اصفهان به روش کوره بلند انجام می شود، گفت: هرچه سنگ آهن ورودی کوره بلند از عیار بالاتری برخوردار باشد راندمان کوره افزایش یافته و به تبع آن قیمت تمام شده محصول تولیدی نیز پایین می آید.

وی با بیان اینکه که هزینه تامین تجهیزات، احداث و راه اندازی خط بر اساس برآورد اولیه 6 هزار میلیون ریال بوده است، افزود: تجهیزات مورد نیاز پروژه، بیشتر از انبارهای شرکت، تامین و بخش اندکی نیز خریداری شد.

ذوب آهن اصفهان بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است.
این واحد فولاد سازی در سال گذشته 2.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.

محصولات ذوب آهن اصفهان به 25 کشور دنیا از جمله فرانسه، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، پرتغال، یونان، افغانستان، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، هند، عمان،کویت، چین، لبنان، پاکستان، عربستان سعودی، قطر و اردن صادر می شود.

شرکت ذوب آهن اصفهان با ظرفیت تولید 2.8 (دو و هشت دهم) میلیون تُن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا