حسن روحانی:

مدیریت معدن یورت در اختیار یک نهاد بود/مسئولین معدن یورت چرا مهر سکوت بر لب زدند؟!

مدیریت معدن یورت در اختیار یک نهاد بود/مسئولین معدن یورت چرا مهر سکوت بر لب زدند؟!

گروه معادن >زغال‌سنگ - حسن روحانی گفت: عده ای می خواهند ما را از مسیری که آمدیم بازگردانند، ما از مسیر باز نمی‌گردیم.

به گزارش ماین نیوز به نقل از ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در سالن شش هزارنفری الغدیر ارومیه اظهار کرد: ارومیه قهرمان! آذربایجان عزیز! یاشاسین آذربایجان! یاشاسین ایران! این همه شور و هیجان از مردم عزیز آذربایجان غربی و از ارومیه قهرمان و از مهاباد عزیز، از میاندواب، از بوکان، از نقده، از پیرانشهر، از سلماس، از سردشت، از خوی، از شاهین دژ، از ماکو، از اشنویه، از چالداران و... و از همه مردم و همه زنان و مردان را می بنیم باعث امیدواری است.

وی افزود: قبل از آنکه به آذربایجان غربی بیایم، به گلستان رفتم تا سری به معدنچیان عزیزان مان در آزادشهر بزنم. در سراسر ایران غمخواری ، عشق و برادری وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: این معدن در بخش خصوصی و در اختیار یک نهاد بوده است و آنها باید پاسخگوی مردم باشند. ما با همه توان در کنار مردم و کارگران و در کنار معدنچیان و خانواده های عزیز از دست داده خواهیم بود، ولی کسانی که مسئول آن معدن بوده اند چرا مهر سکوت بر دهان زده اند؟

روحانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دیدن دریاچه ارومیه برای من شعف آور است. من 4 سال قبل به شما مردم ارومیه قول دادم و گفتم اگر رئیس جمهور شوم اولین موضوعی که در دولتم مطرح خواهم کرد دریاچه اورمیه است. یادتان است آن روز شما از اشک چشم خود یاد کردید. یادتان هست غم سراسر غرب ایران را برای خشک شدن دریاچه ارومیه فرا گرفته بود ولی امروز همه ما خوشحالیم که این دریاچه را تثبیت کردیم.


وی ادامه داد: مردم آذربایجان و غرب ایران بدانید در هشت سال قبل از این دولت آب دریاچه ارومیه سه متر و ده سانت پایین آمد و اگر اقدامات این دولت نبود شما یک کویر خشک را در اینجا شاهد بودید.


این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: زنان و مردان و مردم قهرمان، سر ایران، آذربایجان است. چشم زیبای ایران دریاچه ارومیه است. می خواستند این چشم زیبای آبی را در این بدن نبینند، ولی امروز شاهدیم امواج دریاچه حیات خود را فریاد می زند.

روحانی در ادامه گفت: در طول این سه سال و نیم دو هزار میلیارد تومان صرف دریاچه ارومیه شده و بعد هم ادامه خواهیم داد. دریاچه ارومیه بازهم جاذبه گردشگری خود را احیا خواهد کرد.
وی افزود:چرا از ارومیه سخن گفتم چون می خواستم بگویم اگر وعده ای به شما دادیم به آن عمل خواهیم کرد. امروز به شما به مردم ارومیه و آذربایجان غربی می گویم در این استان هر روز شرایط زندگی و شرایط کسب و کار برای جوانان آماده تر خواهد شد. من از اینکه در سال 95، 441 بنگاه اقتصادی راه اندازی شد هنوز راضی نیستم و اینکه 18 هزار جوان مشغول شده راضی نیستم بلکه باید جوان بیکار در این سرزمین باقی نماند.

روحانی سپس ادامه داد: کسانی از اشتغال باید حرف بزنند که کارنامه خود را به مردم نشان بدهند. در ستادهای آنها کسانی هستند که هشت سال قبل کشور در اختیار آنها بود و دیدید با جوانان ما و اشتغال این کشور چه کردند؟
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "هشت سال شغلی برای این سرزمین نبود" اظهار کرد: برخی از رسانه ها آن هشت سال را سکوت کردند و از بیکاری جوانان سخن نگفتند ولی سال قبل که 650 هزار شغل ایجاد شد، دم از بیکاری میزنند و می گویند باید مالیات بدهید ولی کسی نمی پرسد آنجایی که شما مدیریت می کنید تا حالا مالیات داده اید؟

وی با اشاره به ضرورت حضور زنان در فضای کسب و کار گفت: ما برای اشتغال زنان مان عمل کرده و تلاش کرده ایم. در هشت سال قبل از این دولت 860 هزار زن بیکار شد. در این سه سال و نیم 750 هزار بانو مشغول به کار شد. شخصی می تواند از اشتغال زنان سخن بگوید که در مقام عمل برای 750 هزار زن اشتغال ایحاد کرده باشد.
این کاندیدای ریاست جمهوری خطاب به منتقدانش گفت: از آزادی بیان و انتقاد سخن می گویند. یا للعجب. آنهایی که زبان ها را بریدند و دهان ها را دوختنتد. شما که در طول سالهای گذشته آنچه از شما صادر شد، کلمه ممنوعیت بود؛ ممنوعیت قلم، ممنوعیت تصویر. لطفا شما دم از آزادی نزنید که آزادی خجالت می کشد. شما دم از انتقاد نزنید. شما در نهادی کار می کنید که کسی جرات انتقاد از آن نهاد را ندارد. تخریب را در این جامعه رقم می زنند ولی زنان و مردان ما با آگاهی در برابر سیاه نمایی آنها ایستاده اند.

وی سپس گفت: در این چهار سال شما کاسبان تحریم، کاسبی تان کساد شده است، ناراحت هستید؟ می خواهید ما را به چهار سال قبل بازگردانید ولی ما عقب باز نمی گردیم. ما راهمان را انتخاب کرده ایم. راه ما آزادی است. بازهم می خواهید تحریم و حصر را به ایران بازگردانید. ما مخالف تحریم و حصر ایران هستیم.
روحانی یادآور شد: ما می خواهیم با دنیا زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم. ما نمی خواهیم جوان کرد و ترک ما در سر مرز کوله بری کند بلکه می خواهیم بجای کوله جوان ما صادرات کند. ما استان های مرزی مان را استان های صادراتی ایران قرار خواهیم داد.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت خاطرنشان کرد: چهار سال قبل ما شش میلیون تن نیازمند گندم بودیم، ولی امروز آماده ایم سه میلیون تن گندم را صادر کنیم. شما سفره ای را برای ما می خواهید که گندمش از بیگانه باشد، ولی ما سفره هایی می خواهیم که گندمش محصول و دسترنج کشاورزان ما باشد.
وی ادامه داد: دم از محرومان می زنید. لطفا اعلام کنید در نهادهایی که مشغول هستید بازنشستگان چقدر می گیرند. ما دولت ادعا نیستیم. ما دولت خیال بافی نیستیم. ما دولت فریب نیستیم. ما می خواهیم راهی که در خرداد 92 به هم وعده دادیم و دست به دست هم دادیم، را تا قله ادامه بدهیم.

روحانی در بخش دیگری از این سخنرانی اظهار کرد: روز سرنوشت ساز نزدیک است. 29 اردیبهشت روزی است که ما باید راه خود را به مردم مان و جهانیان اعلام کنیم. راه ما وحدت اقوام ایرانی است. ما نمی خواهیم فارس و ترک باشد. نمی خواهیم ترک و کرد باشد. ما ایران متحد می خواهیم.
وی افزود: ما همانطور که در سال 92 وعده دادیم کرسی زبان ترکی در دانشگاه ارومیه و کرسی زبان کردی در دانشگاه سنندج ایجاد کردیم.
روحانی تصریح کرد: اهل فریب نیستیم و اگر سخنی گفتیم آن را ادامه می دهیم. ما ملت صد در صدی را می خواهیم. آنها که می خواهند بین ما فاصله ایحاد کنند ما یک ملت واحد و یک مشت گره کرده در برابر بدخواهان هستیم، امروز روز تصمیم ماست.
وی همچنین گفت: من درسال 92 وعده احیای دریاچه ارومیه را دادم و به آن عمل کردم و امروز می گویم قطار بین شهری ارومیه و تبریز را ایجاد خواهم کرد. راه و مسیر نشاط جوانان را آغاز می کنیم. من به شما اعلام می کنم به سازمان اداری و استخدامی ابلاغ کردم که سازمان ملی جوانان را تاسیس کنیم. ما به ورزش کشور و قهرمانان کشور اعلام می کنیم باز قهرمانان و ورزشکاران را بالای سکو می فرستیم.
روحانی یادآور شد: ما راه نشاط برای جوانان را ادامه می دهیم. همه زنان و مردان بدانید کسانی که امروز آمده اند و می خواهند قدرت را در دست بگیرند در چهار سال گذشته می خواستند شبکه ها را فیلتر کنند و از گسترش پهبادها جلوگیری کنند.

وی در پایان گفت: می خواهند ما را در رسانه ای که خودشان ساختند محدود کنند، نمی توانند، ما دوباره برای ایران خواهیم ماند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا