حسین ابویی مهریزی:

افزایش ۳۱ میلیون تنی ظرفیت زنجیره فولاد تا پایان سال

افزایش ۳۱ میلیون تنی ظرفیت زنجیره فولاد تا پایان سال

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: تا پایان امسال، ظرفیت فولاد کشور ۳۱ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش ماین نیوز، حسین ابویی مهریزی با اعلام این مطلب اظهار کرد: سهام دو شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان درگذشته به بخش غیردولتی سهام عدالت و غیره واگذار شد. علاوه بر این در راستای تقویت فعالیت این بخش هفت طرح نیمه‌تمام فولاد توسط سازمـان توسعـه و نوسـازی معادن و صنایع معدنی ایران بخشی از سهام این شرکت‌ها به بخش خصوصی واگذار شد. به نحوی که بیش از ۵۱ درصد به بخش غیردولتی تعلق دارد. علت این اقدام درست آن بود که ایمیدرو منابع موردنیاز برای تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها را نداشت.

وی افزود: از هفت طرح فولادی که اکثریت سهام آن به بخش غیردولتی واگذارشده است بخش آهن اسفنجی پروژه های نی‌ریز، میانه، شادگان و سبزوار آماده بهره‌برداری و آهن اسفنجی طرح سفیددشت در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسیده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش ظرفیت زنجیره فولاد از شهریور سال ۹۲ تا پایان سال ۹۵ اشاره کرد و به صمت گفت: طی این مدت ۵۵ میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه شده است که عبارتست از حدود ۱۷ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن، ۱۳ میلیون تن گندله، ۹ میلیون تن آهن اسفنجی، ۷ و نیم میلیون تن شمش و ۴. ۸ میلیون تن محصولات فولادی.

افزایش ظرفیت تولید نشان می دهد که صنعت فولاد دارای پویایی و وضعیت مناسب است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کل ظرفیت زنجیره فولاد تا شهریور سال ۹۲ حدود ۱۲۳ میلیون تن بوده که درحال‌حاضر با افزایش ۵۵ میلیون تنی این ظرفیت به ۱۷۸ میلیون تن رسیده است.

ابویی تأکید کرد: تا پایان امسال ۳۱ میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه می‌شود که با میزان ظرفیت قبلی این میزان به ۲۰۹ میلیون تن می‌رسد و توازن نسبی در زنجیره نیز برقرار میگردد.

وی به رتبه صنعت فولاد ایران در مقایسه با دیگر کشور اشاره کرد و افزود: رتبه ایران نسبت به سایر کشور در دولت یازدهم یک پله صعود را نشان می‌دهد. آمار منتشرشده رتبه ایران را در سال ۲۰۱۲، ۱۵ نشان می‌دهد و اکنون رتبه ایران به ۱۴ رسیده است.

وی با اشاره به میزان صادرات فولاد،‌گفت: صادرات صنعت فولاد در سال ۹۵ حدود ۵/۵ میلیون تن به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار بوده است.

به گفته ابویی مهریزی،‌ از میزان ۵ و نیم میلیون تن فولاد ۳.۷۵ میلیون تن آن شمش بوده است و ۱.۸ میلیون تن محصولات فولادی اعم از از ورق و ... بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا