اشتغال پایدار در گرو حمایت از طرح های توسعه صنعت معدن

اشتغال پایدار در گرو حمایت از طرح های توسعه صنعت معدن

گروه معادن - رئیس خانه معدن ایران گفت: معادن با وجود برخورداری از مزیت‌های فراوان در بحث اشتغال افزایی و توسعه صادرات مملکت بسیار نقش آفرین هستند.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا بهرامن در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: باتوجه به پراکندگی معادن در سراسر کشور به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته می‌تواند موجبات اشتغال و توسعه بیشتر در مناطق محروم را فراهم سازد.

وی همچنین بر ضرورت حمایت جدی از بخش معدن تاکید کرد و اظهارداشت: معدن و صنایع معدنی نقش بسزایی در صادرات غیرنفتی کشور دارند.

رئیس خانه معدن ایران ذخایر معدنی کشور را متنوع توصیف کرد و گفت: بی تردید با بهره‌برداری درست از منابع معدنی و با درآمدهای ارزی ناشی از صادرات این مواد می‌توان در زمینه رشد و توسعه اقتصادی بسیار امیدوار بود.

وی افزود: بخش معدن با وجود ذخایر متنوع و بالا می‌تواند در برنامه‌های اقتصادی نقش قابل توجهی ایفا کند بنابراین می‌طلبد مسئولان به این حوزه نگاه جدی تری داشته باشند.

بهرامن با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی از جمله مقیاس‌های سنجش اقتصاد هر کشوری است که از عوامل و بخش‌های مختلف اقتصادی تاثیر می‌پذیرد، اظهارداشت: بخش معدن و صنایع معدنی یکی از این عوامل است.

وی گفت: در تمام کشورهای معدن خیز جهان این تن‌ها نقش معدن در تولید ناخالص داخلی نیست که در تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، چون بخش معدن ازنظر اثرگذاری بر دیگر صنایع و بخش‌های اقتصاد نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه رونق معادن حرکت، پویایی و خودکفایی صنایعی مثل صنعت ساختمان را به همراه دارد، افزود: نقش معدن در عمران و توسعه زیرساخت‌ها بسیار حیاتی است.

وی با بیان اینکه معادن بیشتر در مناطق کمتر رشد یافته کشور استقرار دارند، اظهار داشت: این خاصیت معادن باعث می‌شود به‌جای کوچ نیروی انسانی از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ، مهاجرت کارگران به مناطق کمتر توسعه‌یافته را همگان شاهد باشند که این خود می‌تواند زمینه رونق و شکوفایی مناطق محروم را فراهم کند.

بهرامن میزان اشتغالزایی معادن را بسیار بالا دانست و اذعان داشت: هر واحد کوچک معدنی حداقل برای ۵۰ نفر شغل ایجاد می‌کند و در واحدهای متوسط معدنی دستکم به ۱۵۰ نفر نیروی انسانی برای کار نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به این جمله که توسعه معادن به افزایش فرصت‌های شغلی در کشور کمک شایان توجهی خواهدکرد، اضافه کرد: ایجاد هر شغل در یک واحد معدنی ۱۷ فرصت شغلی دیگر را به همراه دارد.

رئیس خانه معدن ایران یادآورشد: فعالیت‌های معدنی سبب رونق بخش‌های دیگر مانند حمل‌ونقل، صنایع معدنی، پروژه‌های عمرانی و ایجاد اشتغال می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا