صادرات حدود 20 میلیون تنی فولاد خام در افق چشم انداز

صادرات حدود 20 میلیون تنی فولاد خام در افق چشم انداز

دنیای معدن - مدیر بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت : جمهوری اسلامی براساس سند چشم انداز 1404 صادرات 15 تا 20 میلیون تن فولاد خام را پیش بینی کرده و این درحالی است که نیاز بازار مصرف داخل هم حدود 35 میلیون تن برآورد شده است.

«کیوان جعفری طهرانی» روز یکشنبه در همایش بازاریابی مدرن، فروش و صادرات محصولات فولادی و مواد اولیه که از سوی استیل پرایس(Steel Price) در محل هتل پارسیان کوثر برپا شده ، افزود: افق چشم انداز فولاد خام برای سال 1404 ظرفیت 55 میلیون تنی پیش بینی شده است .
براساس اطلاعات موجود، اکنون ظرفیت فولاد خام کشور به 30 میلیون تن رسیده و عملکرد 11 ماهه 1395 نشان می دهدمیزان تولید فولاد خام 16میلیون و 86.2 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه در سال 1394 تغییر معناداری ندارد.
** انتخابات ایران مورد توجه هیات های خارجی
جعفری طهرانی یادآور شد: سال 1396 را درحالی آغاز کرده ایم که برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم و این امر موجب شده از 6 ماه قبل حضور هیات های خارجی در کشورمان کاهش یابد.
وی افزود: نتیجه انتخابات برای مناسبات بین المللی ایران اهمیت بسیار زیادی دارد و امروز کشورمان به عنوان یک قدرت اقتصادی در جهان مطرح است .
برپایه اطلاعات وزارت صنعت، معدن وتجارت حجم مناسبات تجاری کشورمان در سال 1395 نزدیک به 90 میلیارد دلار بود که برای دومین سال، تراز تجاری ایران مثبت شد.
** بهره برداری از کارخانه های 800 هزار تنی
مدیر بین الملل انجمن مزبور یادآور شد: چین به عنوان کشور نخست جهان در زمینه تولید فولاد از سال 2015 برنامه خارج سازی واحد های کوچک فولاد سازی را اجرا کرد، بگونه ای که در این سال کارخانه های با ظرفیت زیر یک میلیون تن از مدار تولید خارج شدند و برای سال 2016 کارخانه زیر دو میلیون تن و امسال زیر پنج میلیون تن تعطیل می شوند، اما در ایران بهره برداری از هفت طرح فولاد استانی که ظرفیت های 800 هزار تن تا یک میلیون تن پیش بینی شده، در دستور کار قرار گرفته است .
وی تصریح کرد: روشن نیست که چه هدفی را با راه اندازی اینگونه واحد ها دنبال می کنیم، اما عملکرد تولید کنندگان فولاد جهان را باید همواره مورد توجه قرار دهیم .
** ذوب آهن بزرگترین وارد کننده زغالسنگ
جعفری طهرانی خاطرنشان کرد: امروز ذوب آهن اصفهان سالانه 1.7 تا 2 میلیون تن زغالسنگ مصرف می کند که 700 هزار تن زغال خود را از استرالیا خریداری و بقیه در کشور تامین می شود و این کارخانه در واقع بزرگترین وارد کننده این ماده معدنی است .
 برپایه آمارهای منتشر شده گمرک ایران، سال 95 بالغ بر 279 هزار و 170 تن زغالسنگ و کک به ارزش 28 میلیون دلار صادر شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 27 و 34 درصد نسبت به سال 94 افزایش داشته است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا