سرمایه گذاری در اکتشاف در سراشیبی است؛

۶.۹ میلیارد دلار هزینه های اکتشافی جهان؛ سهم ۳۱درصدی فلزات غیر آهنی

۶.۹ میلیارد دلار هزینه های اکتشافی جهان؛ سهم ۳۱درصدی فلزات غیر آهنی

گروه اكتشاف و زمين شناسي - بنابر جدیدترین گزارش SNL Metals and Mining از مجموع 6.9 میلیارد دلار هزینه های اکتشافی جهان 31 درصد در بخش فلزات غیر آهنی هزینه شده است. در این گزارش همچنین نزولی بودن روند سرمایه گذاری در بخش اکتشاف،‌ گوشزد شده است.

به گزارش ماین نیوز، SNL Metals and Mining که بخشی از S&P Global است برترین شرکت های معدنی در صرف هزینه های اکتشافی را اعلام کرد که مجموع 2.2میلیارد دلار برای اکتشاف فلزات غیرآهنی در سال گذشته میلادی هزینه کرده اند.

20 شرکت برتر در تخصیص بودجه اکتشاف فلزات غیرآهنی، در سال 2016تنها 31 درصد از 6.9 میلیارد دلار هزینه های اکتشاف جهان را به این بخش اختصاص دادند.

در این گزارش آمده است که 10 شرکت برتر، از هر 5 دلار هزینه اکتشافی، ‌بیش از یک دلار در اکتشافات فلزات غیرآهنی در جهان هزینه کرده اند و مجموع هزینه های این 10 شرکت برتر 1.46میلیارد دلار بوده است.

هزینه های اکتشافی طلا 56 درصد از بودجه کلی شرکت های بزرگ را در برگرفت. به طور معمول شرکت های طلا در فهرست 20شرکت برتر هستند. در مجموع 90درصد از بودجه 10 شرکت برتر به طلا و مس تعلق داشت.

مجموع هزینه اکتشافی 12 شرکت بزرگ معدنکار طلا، 37 درصد هزینه های این حوزه جهانی را در اختیار داشتند.

شرکت کانادایی Agnico-Eagle و شرکتGold Field واقع در افریقای جنوبی به ترتیب با صرف 111میلیون دلار و 125 میلیون دلار برای نخستین بار به 10 شرکت برتر در هزینه های اکتشافی پیوستند.

شرکت های برتر 34 درصد از هزینه جهانی اکتشاف مس را به خود اختصاص دادند . تقریبا نیمی از هزینه های 20 شرکت برتر به شرکت ریوتینتو و آنتوفاگستاAntofagasta برای شناسایی و کشف ذخایر مس تعلق داشت.

همچنین براساس گزارش SNL شرکت ریوتینتو یکی از معدود شرکت هایی است که در سال 2016 هزینه های اکتشافی خود را افزایش داد و با 19 درصد رشد218میلیون دلار به ثبت رساند. این شرکت ملبورنی تنها شرکتی است که حدود 20 میلیون دلار در بخش اکتشاف اورانیوم هزینه کرد.

علیرغم بازار ضعیف در بخش اورانیوم، مجموع هزینه جهانی این ماده معدنی در سال گذشته میلادی 284 دلار بود که معادل هزینه در بخش الماس بود و از هزنیه ها ی اکتشافی نیکل پیشی جست.

شرکت واله نیز 51.5 میلیون دلار در مس و 41.5 میلیون دلار در بخش نیکل هزینه کرد. تخصیص بودجه اکتشافی برای دیگر مواد معدنی غالبا برای فسفات و پتاس در برزیل و پرو بود.

به طور کلی الماس 8 درصد و دیگر اهداف شامل نقره، پتاس، فسفات و منگنز 7 درصد مخارج این شرکت های بزرگ را شامل می شوند.

به گزارش وب سایت Statista مجموع مخارج اکتشافی مواد معدنی کانادا از سال2009 تا 2016 از یک میلیارد و 944میلیون و 400هزار دلار کانادا به یک میلیارد 400میلیون و 8هزار دلار کانادا کاهش یافته است.

روند نزولی 11 سال اخیر

بنابر گزارش جدید SNL در مورد استراتژی های اکتشافی در سال 2016، صنعت معدن پس از افت شدید چهار سال گذشته همچنان روندی نزولی را در پیش دارد.

بر اساس این گزارش بودجه اکتشافی سال گذشته میلادی در 1580 شرکت مورد بررسی در مجموع 6.9میلیارد دلار بود که پایین ترین میزان در 11 سال اخیر به ثبت رسید.

در سال 2016 میانگین بودجه اکتشاف 4.4میلیون دلار بود که کمترین میزان از سال 2009 است و متوسط بودجه 800هزار دلار بود که کمترین میزان در بیش از یک دهه گذشته است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا