بهانه جدید آمریکا برای تحریم ایرلاین‌های ایرانی

بهانه جدید آمریکا برای تحریم ایرلاین‌های ایرانی

«اندیشکده واشنگتن» با ادعای کمک رسانی خطوط هوایی تجاری ایران به دولت سوریه، خواستار تحریم سه ایرلاین ماهان، ایران ایر و آسمان و تلاش برای تعطیل کردن آنها شد.

به گزارش مهر، اندیشکده آمریکایی واشنگتن در یادداشتی تحلیلی با تلاش برای القای استفاده ایران از خطوط  هوایی تجاری در کمک رسانی به دولت سوریه، پیشنهاد تحریم شرکت‌های معتبر هوایی ایران چون «ماهان» ، «ایران ایر» و «آسمان» را ارائه کرد.

 
این اندیشکده در گزارش خود ضمن اشاره به فعالیت «ایر فلوت»، شرکت هوایی ملی روسیه در اهداف نظامی، سیاسی کرملین در عرصه جهانی و قیاس آن با خطوط هوایی ایران و نهادهای زیرمجموعه سپاه پاسداران ایران مدعی شد که سپاه به وضوح از نمونه طرح ریزی قدرت دهه ۸۰ روس‌ها پیروی می‌کند.

 
در این تحلیل آمده است: ایرباس‌ها و بوئینگ‌های جدید همراه با تیم‌های آموزشی و خدماتی ظرف چند سال آینده وارد ایران می‌شوند. اگر خطوط هوایی ایران امید دارند تا از این منابع بهره ببرند، نیاز هست تا از تعامل با ماهان و دیگر نهادهای مشخص اجتناب کنند زیرا ظاهرا ماهان تمایل دارد در خدمت نیروی قدس سپاه پاسداران باقی بماند.

 
اندیشکده یاد شده با طرح فشار بر شرکت‌های هوایی ایران به دلیل همکاری با ماهان نوشت: برای مثال، اگر «ایران ایر»، «آسمان» و دیگر شرکت‌های هواپیمایی ایران تصمیم به استفاده از هواپیماهای جدید به صورت اجاره به شرط تملیک یا به اشتراک گذاری با ماهان بگیرند، می‌توان آن‌ها را با اختلال‌های جدی در بهره‌وری از خدمات و پشتیبانی‌های فنی تولید کنندگان خارجی روبرو و به علاوه تمام موقعیت بین‌المللی ناشی از برجام را نیز از آن‌ها سلب کرد.

 
در خاتمه این گزارش آمده است: با توجه به حمایت مستقیم ماهان از سپاه که در نبردهای نیابتی منطقه حضور دارد، این شرکت را می‌توان با فشار ناشی از تحریم‌ها مجبور به تعطیل  شدن کرد، اقدامی‌که شاید موجب ضربه زدن به دیگر خطوط هوایی ایران شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا