تاسیس منطقه اقتصادی جدید در چین و تاثیر آن بر بازار فولاد این کشور

تاسیس منطقه اقتصادی جدید در چین و تاثیر آن بر بازار فولاد این کشور

دنیای معدن - چین اعلام کرده قصد دارد شهر بزرگ و جدیدی بین پکن و تیانجین تاسیس کند. این پروژه منطقه اقتصادی جدید در درازمدت از مصرف داخلی فولاد در این کشور حمایت می‌کند و اخیرا نیز جو بازار این کشور را مثبت کرده است. هفته گذشته مقامات چینی اعلام کردند منطقه اقتصادی جدید شیونگان در آینده نزدیک در استان هبی شکل میگیرد. یک منطقه اقتصادی جدید مشابه شنزن و شانگهای خواهد بود و بین سه شهر اصلی پکن، شیازوانگ (پایتخت هبی) و تیانجین (یکی از بنادر اصلی چین) خواهد بود. وسعت این پروژه 2 هزار کیلومتر مربع خواهد بود. ساخت این منطقه اقتصادی جدید بین 8 تا 10 سال آینده 10 تا 15 میلیون تن فولاد در سال مصرف خواهد کرد. این میزان نیاز سالانه حدود 2 درصد از کل مصرف فولاد چین در سال گذشته را در بر دارد. جالب اینجاست که برآورد شده بود تقاضای فولاد امسال 9/ 1 درصد افت خواهد داشت. خرید فولاد برای این پروژه زودتر از 6 ماه دیگر آغاز نخواهد شد. در آینده نزدیک تاثیر واقعی بر مصرف فولاد چین نمایان نمیشود ولی جو بازار در کل تحتتاثیر این خبر مثبت قرار گرفته است. البته چشماندازهای مختلفی در مورد شکلگیری این منطقه اقتصادی نیز مطرح است. از آنجا که چند منطقه اقتصادی مشابه در چین وجود دارد فعالان بازار مطمئن نیستند دولت تا چه زمانی از این پروژه حمایت کند و این منطقه اقتصادی چطور موفق خواهد شد تا مسیر توسعه خود را هموار سازد.

هفته گذشته مقامات چینی اعلام کردند منطقه اقتصادی جدید شیونگان در آینده نزدیک در استان هبی شکل می‌گیرد. یک منطقه اقتصادی جدید مشابه شنزن و شانگهای خواهد بود و بین سه شهر اصلی پکن، شیازوانگ (پایتخت هبی) و تیانجین (یکی از بنادر اصلی چین) خواهد بود. وسعت این پروژه 2 هزار کیلومتر مربع خواهد بود.

ساخت این منطقه اقتصادی جدید بین 8 تا 10 سال آینده 10 تا 15 میلیون تن فولاد در سال مصرف خواهد کرد. این میزان نیاز سالانه حدود 2 درصد از کل مصرف فولاد چین در سال گذشته را در بر دارد. جالب اینجاست که برآورد شده بود تقاضای فولاد امسال 9/ 1 درصد افت خواهد داشت. خرید فولاد برای این پروژه زودتر از 6 ماه دیگر آغاز نخواهد شد. در آینده نزدیک تاثیر واقعی بر مصرف فولاد چین نمایان نمی‌شود ولی جو بازار در کل تحت‌تاثیر این خبر مثبت قرار گرفته است. البته چشم‌اندازهای مختلفی در مورد شکل‌گیری این منطقه اقتصادی نیز مطرح است. از آنجا که چند منطقه اقتصادی مشابه در چین وجود دارد فعالان بازار مطمئن نیستند دولت تا چه زمانی از این پروژه حمایت کند و این منطقه اقتصادی چطور موفق خواهد شد تا مسیر توسعه خود را هموار سازد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا