مدیر روابط عمومی فرابورس ایران مطرح کرد:

فین‌استارز فرصتی برای پیوند بازار سرمایه با حوزه نوآوری‌ها

فین‌استارز فرصتی برای پیوند بازار سرمایه با حوزه نوآوری‌ها

برای هرچه بهتر برگزار شدن دومین دوره این رویداد، اقدامات متعددی صورت گرفته است و در این رابطه حدود 70 استارتاپ موفق به ثبت‌نام شده و 50 استارتاپ نیز برای حضور در سالن فین‌استارز تاییدیه دریافت کرده‌اند.


 

 

فرابورس ایران با توجه به مسئولیتی که در راستای فرهنگ‌سازی و معرفی ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت تامین مالی و نیز توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دارد، امسال طی دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در قالب رویداد فین‌استارز 2017 با چهره متفاوتی در صحنه ظاهر می‌شود.

 

مبینا بنی اسدی، مدیر روابط عمومی فرابورس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به اینکه رویداد فین‌استارز فرصتی برای پیوند میان حوزه‌های تخصصی بازار سرمایه و حوزه‌ نوآوری‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین اطلاعاتی است، گفت: برای اینکه بتوان ابزارهای نوین مالی موجود در بازار سرمایه را به کسانی که ایده‌های نو دارند معرفی کرد، کارگاه‌ها و پنل‌های متعددی در نظر گرفته شده که بتواند این پیوند را برقرار کند.

 

بنی اسدی فین‌استارز 2017 را رویدادی برای نمایش استارتاپ‌های مالی در زمینه بازار سرمایه و بورس، بیمه و بانک دانست و گفت:  برای هرچه بهتر برگزار شدن دومین دوره این رویداد، اقدامات متعددی صورت گرفته است و در این رابطه حدود 70 استارتاپ موفق به ثبت‌نام شده و 50 استارتاپ نیز برای حضور در سالن فین‌استارز تاییدیه دریافت کرده‌اند.

به گفته بنی‌اسدی در طول برگزاری این رویداد بزرگ صنعت مالی هم‌زمان با دهمین دوره برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، برای هر روز دست‌کم 2 پنل تخصصی درباره موضوعات مرتبط با حوزه نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین در صنعت مالی و مسائل و چالش‌هایی که فین‌تک‌ها با آن سروکار دارند، در نظر گرفته شده است.

 

برگزاری بزرگ‌ترین مسابقه استارتاپی حوزه مالی

این مقام مسئول در ادامه به بزرگ‌ترین مسابقه استارتاپی در حوزه مالی از نظر مشارکت افراد و تیم‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته ثبت‌نام مسابقه استارتاپی آنلاین آغاز شد که 58 تیم در قالب تیم‌های 2 تا 7 نفره در این مسابقه شرکت کرده‌ و هم‌اکنون به رقابت می‌پردازند.

مدیر روابط عمومی فرابورس ایران ویژگی اصلی این مسابقه را سراسری بودن آن دانست و افزود: ویژگی اصلی این مسابقه آن است که افراد از تمام نقاط کشور و کلیه استان‌ها امکان حضور و ثبت‌نام داشتند که با توجه به پایان مهلت ثبت‌نام، برای تیم‌های شرکت‌کننده منتورهایی به صورت آنلاین تعیین شده تا راهنمایی‌های لازم را به هر یک از تیم‌های شرکت‌کننده ارائه کنند و در صورت نیاز همکاران ما نیز پاسخگوی سوالات آن‌ها خواهند بود.

 

وی با تاکید بر اهمیت آموزش ظرفیت‌ها و ابزارهای بازار سرمایه به افرادی که در حوزه فین‌تک فعال هستند، افزود: همچنین در طول دوره برگزاری فین‌استارز، کارگاه‌های تخصصی برای آشنایی هر چه بیشتر فین‌تک‌ها با بازار سرمایه و ارائه اطلاعات مورد نیاز به بازدیدکنندگان نمایشگاه در خصوص نوآوری‌های مالی و تجاری‌سازی و مارکتینگ و به ویژه موضوعاتی که فین‌تک‌ها برای حضور جدی‌تر و پررنگ در فضای تجاری به آن نیاز دارند، برگزار خواهد شد.

 

حل چالش‌های بازار سرمایه با فناوری‌های نوین

وی نکته جالب توجه مسابقه استارتاپی را چنین مطرح کرد: استارتاپ‌هایی که در مسابقه استارتاپی حضور دارند حول محور چالش‌های بازار سرمایه، بانک و بیمه رقابت کرده‌اند و ایده‌هایی برای حل چالش‌های مطرح‌شده ارائه کرده‌اند که مورد داوری قرار می‌گیرد.

وی در خصوص فرآیند داوری استارتاپ‌ها در دومین رویداد فین‌استارز اظهار کرد: داوری اولیه قبل از آغاز دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه انجام می‌شود و در مرحله بعدی برگزیده‌های این داوری‌ها هم‌زمان با روز اول برگزاری نمایشگاه معرفی خواهند شد تا در طول دوره برگزاری نمایشگاه، تیم‌های برگزیده در حضور داوران به بیان و ارائه طرح و ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود بپردازند و از میان آن‌ها 3 تیمی که بیشترین پیشرفت کاری را داشته و بتوانند داوران را متقاعد کنند که ایده آن‌ها ارزش سرمایه‌گذاری دارد، به عنوان برنده‌های مسابقه استارتاپی انتخاب خواهند شد.

به گفته بنی اسدی، با توجه به اینکه دبیرخانه فین‌استارز به صورت دائمی از سوی سازمان بورس به فرابورس ایران واگذار شده است، در این رویداد به ویژه در خصوص ریبرندینگ یا همان بازسازی برند فین‌استارز کار شده و هویت سازمانی و گرافیکی آن نسبت به نخستین دوره برگزاری این رویداد مهم بهبود یافته است.

 

وی در خصوص فضای نمایشگاه امسال و جایگاه غرفه فرابورس ایران گفت: هر ساله فرابورس در سالن 35 نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و در کنار غرفه سایر نهادها و ارکان اصلی بازار سرمایه حضور داشت که امسال با توجه به واگذاری دائمی دبیرخانه فین‌استارز به این مجموعه، عمده‌ترین فعالیت نمایشگاهی فرابورس به برگزاری رویداد فین‌استارز اختصاص یافته و این نهاد بازار سرمایه در فضایی وسیع‌تر و به صورت یکپارچه در نمایشگاه حضور خواهد یافت.

 

فاینکس؛ فرصتی برای فرهنگ‌سازی در حوزه بازار سرمایه

 

مدیر روابط عمومی فرابورس ایران فرهنگ‌سازی در حوزه بازار سرمایه را یکی از دغدغه‌های اصلی متولیان و فعالان بازار سرمایه عنوان کرد و ادامه داد: چنانچه نمایشگاه فاینکس فضای مبتنی بر فرهنگ‌سازی داشته باشد، می‌تواند به حل این دغدغه مهم کمک کند؛ به ویژه اگر این نمایشگاه ابعاد بین‌المللی هم داشته باشد، قابلیت‌های بیشتری در آن برای نشان دادن فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بازار سرمایه وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه باید از طریق نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تلاش کنیم قابلیت‌های بازار و ابزارهای آن را برای اقشار مختلف جامعه و با سطوح ریسک‌پذیری مختلف در معرض نمایش قرار دهیم، گفت: بدین‌وسیله مخاطبان نمایشگاه اطلاعات مورد نیاز خود را پیرامون این ابزارها و امکانات آن‌ها دریافت می‌کنند؛ چراکه بسیاری از ابزارهای موجود در بازار سرمایه هنوز برای جامعه هدف به ویژه صنعتگران و فعالان اقتصادی ناشناخته مانده و در برخی موارد حتی برخی از نخبگان اقتصادی نیز به اطلاعات تخصصی و قابلیت‌های این ابزارها دسترسی ندارند و رابطه لازم بین آن‌ها و ابزارهای نوین تامین مالی ایجاد نشده است.

بنی اسدی در خاتمه سخنان خود پیوند تمام سطوح از جمله مدیران عامل شرکت‌های فعال در صنایع مختلف، روسای سندیکاها و اعضای اتاق‌های بازرگانی و سایر نهادهای اصلی که ارتباط عمیقی با صنایع زیرمجموعه خود و نیز فعالان اقتصادی دارند با بازار سرمایه را حیاتی دانست و افزود: از همین‌جا لازم است آن‌ها را به بازدید از نمایشگاه فرا بخوانیم تا در حاشیه جلساتی که در طول دوره نمایشگاه برگزار می‌شود، معرفی جامعی از بخش‌های مختلف بازارها و ابزارهای بازار سرمایه برای آن‌ها ارائه شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا