در فاینکس ۲۰۱۷ رخ می دهد:

رقابت سهامداران در بورس کاپ/ مزایا + جدول زمان بندی

رقابت سهامداران در بورس کاپ/ مزایا + جدول زمان بندی

طی برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ، مسابقات بورس کاپ برای سهامداران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی 10 روز دیگر دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2017) برگزار می شود که از جمله برنامه‌های ویژه این رویداد، برگزاری مسابقات بورس کاپ با هدف آشنایی بیشتر و شبیه سازی محیط خرید و فروش سهام برای علاقه‌مندان به حضور در بازار سرمایه است.

مخاطبان بورس کاپ افراد آشنا به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام هستند که در مسابقه 15 دقیقه ایی به دو صورت همزمان از روی رایانه های موجود در غرفه یا از طریق موبایل شخصی قابل اجرا است.

در این بازی روش ها و عوامل مهم تاثیر گذار در تصمیم گیری برای خرید و فروش سهام در بازار سرمایه به مخاطبان و علاقه‌مندان به صورت مجازی و در مدت زمان محدود آموزش داده می شود که شامل مواردی چون عدم توجه به اخبار کذب و شایعات و توجه به منبع انتشار خبری، توجه به صورت های مالی منتشره شرکت ها و تجزیه و تحلیل دقیق آنها قبل از ورود به سهام، عدم توجه به جو روانی بازار در مواقع هیجانی شدن بازار در صف های خرید و فروش، اتخاذ دید بلندمدت سرمایه گذاری و برخلاف نوسان گیری محض قیمت ها در بازارسرمایه، اطلاع از قیمت های جهانی و تاثیرات آنها بر صنایع مرتبط ،توجه به نمودارها و حجم خرید و فروش ها، اهمیت استفاده از ابزارهای نوین مالی برای سرمایه گذاری مردم عادی  و غیرحرفه ای در بازار سرمایه از قبیل صندوق های سرمایه گذاری و اوراق با درآمد ثابت  و... است.

در طول هر مسابقه چند نماد شرکت بورسی و یک نماد صندوق سرمایه گذاری مشترک برای مسایقه دهندگان در دسترس است که می توانند با توجه به گزارش های مالی و اخبار اطلاعات منتشره در زمان های مناسب با میزان اعتبار اولیه خود اقدام به خرید وفروش سهام کنند. در نهایت کاربری که بیشترین بازده را کسب کرده برنده آن دوره مسابقه معرفی می شود.

طی 4 روز برگزاری نهمین نمایشگاه فاینکس، 700 نفر در مسابقات بورس کاپ ثبت نام کردند که با 32 مسابقه نفرات برتر معرفی و جوایز ارزنده ای اهدا شد.

برنامه روزانه مسابقات بورس کاپ در دهمین نمایشگاه فاینکس به ترتیب زیر است:

- مسابقه اول 9:30
- مسابقه دوم 10:30
- مسابقه سوم 11:30
- مسابقه چهارم 13:30
- مسابقه پنجم 14:30
- مسابقه ششم 15:30

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا