صبح امروز

مجتمع تصفیه فاضلاب منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به بهره‌برداری رسید

مجتمع تصفیه فاضلاب منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به بهره‌برداری رسید

گروه صنایع معدنی - مجتمع 70 مترمکعبی تصفیه فاضلاب منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در غرب شهر بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش ماین نیوز، مجتمع تصفیه فاضلاب منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با حضور حسن خلج طهرانی مدیرعامل این مجتمع، صبح امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مجتمع شامل یک پکیج تصفیه فاضلاب 70 مترمکعبی است که شامل سیستم تصفیه، سیستم بیولوژیک، برگشت لجن و هوادهی بوده و برای ساخت آن یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

پساب تصفیه شده حاصل از این مجتمع با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف آب، برای آبیاری فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس مصرف خواهد شد.

تاکنون ده‌ها طرح متنوع زیست‌محیطی در این منطقه به اجرا درآمده که از جمله آن می‌توان به احداث و راه‌اندازی ایستگاه پایش آنلاین آلاینده‌های محیط زیست، تغییر سپتیک‌های جذبی فاضلاب به سپتیک‌ تانک‌های غیرجذبی تصفیه فاضلاب، مدیریت مصرف انرژی و استفاده از سوخت پاک به جای نفت‌گاز در آب‌شیرین‌کن بزرگ این مجتمع اشاره کرد.

همچنین احداث غبارگیر و سیستم‌های آبپاش بر روی بزرگ‌ترین نوارنقاله این مجتمع و دستگاه‌های تخلیه و بارگیری مواد معدنی به منظور کاهش ورود گرد و غبار به هوای محیط و توسعه 80 هکتاری فضای سبز این منطقه نیز از جمله دیگر اقدامات زیست‌محیطی صورت گرفته بوده است.

به گزارش فارس، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کل کشور نیز روز گذشته در سفر به استان هرمزگان و در حاشیه نشست با کارگروه‌های زیست‌محیطی استان هرمزگان از منطقه ویژه‌ اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز بواسطه ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب قدردانی کرد و گفت: توجه واحدهای صنعتی استان به موضوع دفع فاضلاب و تصفیه آن رویکرد مطلوبی است که در دولت یازدهم توجه بیشتری صورت گرفته و باید به توسعه آن نیز کمک کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا