آرسلورمیتال به دنبال افزایش فروش فولاد به ایران

آرسلورمیتال به دنبال افزایش فروش فولاد به ایران

گروه صنایع معدنی >فولاد - آرسلورمیتال بزرگترین فولادساز جهان از افزایش همکاری خود با ایران در سال 2016 خبر داد و اعلام کرد که در سال قبل صادرات خود را به ایران افزایش داده است.

به گزارش ماین نیوز، آرسلورمیتال در بیانیه ای رسمی که متال اکسپرت آن را منتشر کرد اعلام کرده که تمایل دارد در چارچوب مقررات بین المللی مربوط به تحریم ها همکاری خود را به ایران گسترش دهد.

در سال 2016 فروش فولاد آرسلورمیتال به مشتریان ایرانی بالغ بر 388 میلیون دلار برای این شرکت درآمدزایی داشت. آرسلورمیتال از طریق شعبه خود در دبی به نام AIMD به ایران فولاد می فروشد.

همزمان با کاهش تحریم های بین المللی علیه ایران آرسلورمیتال فروش مستقیم به خریداران در ایران را آغاز کرده است در حالی که این شرکت پیشتر تمایل داشت با شرکت های بازرگانی و تجاری که عمدتا در امارات قرار داشتند وارد معامله شود.

آرسلورمیتال بازاریابی و فروش فولادهای ساختمانی، محصولات تخت و محصولات اسلب گرید API – برای مصرف در بخش‌های انرژی و پتروشیمی - را به ایران آغاز کرده است.

در همین حال واحد اروپایی آرسلورمیتال هم روی فروش محصولات تخت پوشش‌دار، پلیت‌های فولادی آلیاژی و کابل های رشته ای به پروژه های ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم متمرکز شده است.

واحد اروپایی آرسلورمیتال از بابت همکاری با ایران در سال 2016 معادل 5.8 میلیون دلار درآمد و 0.8 میلیون دلار سود کسب کرد.

در بیانیه رسمی آرسلورمیتال آمده که فروش هیچیک از محصولات این شرکت به ایران ناقض هیچیک از تحریم ها نبوده و هیچیک از معاملات هم به دلار آمریکا انجام نشده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا