مطالعات نانو بیو زمین در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

مطالعات نانو بیو زمین در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

گروه اكتشاف و زمين شناسي - با هدف ارتقای کیفی و کمی محصولات مربوطه، گروه پژوهشی نانو بیو زمین در مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور آغاز به کار نمود.

به گزارش ماین نیوز، جامعه علوم زمین برای پیشبرد اهداف خود نیازمند همسویی با موج سریع انقلاب نانوفناوری است. پژوهش های حوزه نانو به علت عملکرد در مقیاس مولکولی، تأثیر قابل‌توجهی بر روی فرایندهای شیمیایی و زمین‌شناسی در ترازهای کم‌عمق زمین دارد.

در این مجموعه، پژوهش‌های نانوبیوفناوری زیادی در پی‌جویی، استخراج و فراوری مواد معدنی، حذف آلاینده‌های زیست‌محیطی و تهیه بانک سویه‌های معدنی با موفقیت صورت گرفته است.

از دیگر پژوهش های این اداره می توان جداسازی و شناسایی میکروارگانیسم‌های بومی مقاوم به فلزات، در معادن کرومیت فاریاب، طلای زرشوران، طلای ساریگونای، مس سونگون و مزرعه، سرب و روی انگوران و مس و مولیبدن سرچشمه، و حذف فلزات سنگین آلاینده محیط زیست از خاک اطراف معادن، بیواکسیداسیون طلا و بیولیچینگ فلزات از کانسارهای سولفیدی در مقیاس بنچ را نام برد.

هم چنین این مجموعه در تلاش است که با همکاری کمیته نانوفناوری خانه معدن ایران، با شناساندن قابلیت های این دانش نوین به فعالان عرصه معدنی، در راستای بهبود سطح کیفی و کمی صنعت معدنکاری کشور، بکارگیری دانش فنی و نتایج حاصله از فعالیت های این گروه در مقیاس صنعتی در معادن ایران را در دستور کار خود قرار دهند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا