مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ کرمان عنوان کرد

افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی تولید زغال در معادن

افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی تولید زغال در معادن

گروه معادن >زغال‌سنگ - مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ استان کرمان از افزایش 25 تا 30 درصدی تولید زغال در معادن کرمان خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، ایرج فلاح بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان معدن هشونی اظهار داشت: در گذشته فقط بر بحث استخراج معادن تاکید شده و آماده‌سازی معادن و راه‌اندازی افق‌های جدید مدنظر نبوده است.

وی افزود: به‌ویژه معادن هشونی و اصلی در این راستا هستند که در صورت بی‌توجهی به اکتشاف و راه‌اندازی تونل‌های جدید در سال 97 هیچ استخراجی را در این معادن نخواهیم داشت.

فلاح ادامه داد: با راه‌اندازی افق‌های جدید باید امنیت شغلی بیش از 800 کارگر معدن هشونی فراهم شود در حالی که حدود 50 سال از آماده‌سازی قبل بیش از 7 میلیون تن زغال‌سنگ برداشت کردیم، قرار بود که آماده‌سازی معادن از سال 70 آغاز شود و اگر چنین شده بود ما امروز احساس خطر نداشتیم.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ استان کرمان ابراز داشت: در سال 94 حدود 380 هزار تن تولید زغال‌سنگ و 66 میلیارد تومان از فروش آن درآمد داشتیم که در سال جاری حدود 90 میلیارد تومان بابت حقوق و مزایا پرداخت کردیم و عملا شرکت در این سال ضررده بوده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما هیچ‌گونه وابستگی دولتی نداریم، لذا به صورت خصوصی اداره می‌شویم و مانند هزاران شرکت دیگر باید از محل درآمد مزایا، حقوق و هزینه‌های جاری را پرداخت کنیم.

فلاح تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه امسال شاهد افزایش تولید بین 25 تا 30 درصدی در معادن هستیم که در حقیقت اگر طرح‌های توسعه در معادن به نتیجه برسند، شاهد افزایش چشمگیر زغال‌سنگ تولیدی خواهیم بود و دیگر نیازی به ورود زغال از خارج نخواهیم داشت‌.

وی خاطرنشان کرد: از بهمن 94 تا امروز 13 پرداختی حقوق، مزایا و عیدی داشتیم که حدود 130 میلیارد تومان بابت پرداخت حقوق و مزایا بوده و عقب‌افتادگی حقوق و مزایای سال 94 به دلیل کاهش تولید است و برای پرداخت حقوق و مزایا هیچ‌گونه تسهیلاتی دریافت نکرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ کرمان گفت: با همکاری نمایندگان مجلس به دنبال فراهم کردن شرایط خوب برای معادن و کارگران هستیم که امیدواریم با افزایش قیمت زغال و افزایش تولید، برخی از مشکلات زغال‌سنگ رفع شود.

علی مهدی‌زاده رئیس منطقه معدنی هشونی نیز به پروژه افتتاح تونل 15 این معدن اشاره کرد و افزود: تمام محاسبات و اکتشافات توسط مهندسان داخلی صورت گرفته در حالی که هیچ اثری از زغال و افق جدید در نقشه‌های روسی‌ها دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: عملیات احداث تونل 15 از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و تاکنون با کمترین هزینه 195 متر پیش‌روی داشته و 500 متر جاده‌سازی، یک هزار و 200 متر انتقال برق فشار قوی و 600 متر هوای فشرده در این تونل صورت گرفته است.

مهدی‌زاده عنوان کرد: یک ماه پیش به لایه زغال رسیدیم که حداقل ذخیره این تونل 100 هزار تن است و لایه‌های زغالی این معدن حداقل 100 متر زیر زمین بودند.

وی از احیاء و راه‌اندازی تونل 11 معدن هشونی خبر داد و افزود: حدود 300 هزار تن ذخیره زغال این تونل پیش‌بینی شده که امیدواریم با راه‌اندازی این تونل مشکلات مربوط به جامعه کارگری و معادن زغال‌سنگ رفع شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا