نخستین کارخانه کنسانتره سنگ آهن کم عیارهماتیتی؛ در انتظار افتتاح

نخستین کارخانه کنسانتره سنگ آهن کم عیارهماتیتی؛ در انتظار افتتاح

گروه معادن >سنگ آهن - رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار هماتیت ایران که به تازگی به تولید رسیده، در انتظار افتتاح رسمی از سوی مقامات عالی است. فناوری این کارخانه 100 درصد ایرانی است.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان تصریح کرد: کارخانه کنسانتره سنگ آهن جلال آباد زرند که در مجاورت معدن این منطقه راه اندازی شده، از ظرفیت تولید 600 هزار تن محصول در سال برخوردار است. خوراک ورودی این کارخانه سالانه 2.2 میلیون تن سنگ آهن هماتیت با عیار 32درصد و خروجی آن کنسانتره 66.5درصد خوارک کارخانه گندله سازی است.

وی یادآور شد: طی سال های فعالیت این معدن، 12 میلیون تن سنگ آهن کم عیار هماتیت به صورت بلااستفاده دپو شده بود که ایمیدرو آن را به صورت مزایده به بخش خصوصی داخلی سپرد به صورتی که کارخانه ای برای فرآوری آن میزان سنگ آهن بلااستفاده نیز‌ احداث شود.

به گفته کرباسیان، اهمیت راه اندازی این کارخانه، ایجاد روشی جدید و بومی برای تامین خوراک کارخانه های گندله سازی و تغذیه زنجیره فولاد است. همچنین این فناوری سبب متنوع شدن منابع تامین سنگ آهن، برای تولید فولاد در ایران شده است. کاهش مصرف آب و کاهش ناخالصی ها همچون گوگرد، فسفر و سیلیس در کنسانتره تولیدی، از ویژگی های این کارخانه محسوب می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا