ارزش معاملات فرابورس ایران نسبت به دیروز 40 درصد افزایش یافت

ارزش معاملات فرابورس ایران نسبت به دیروز 40 درصد افزایش یافت

در جریان معاملات امروز نمادهای «مارون» و «ارفع» کم‌تر از یک واحد بر شاخص کل اثر مثبت برجای گذاشتند و در مقابل نمادهای «شرانل» و «دماوند» از جمله نمادهایی بودند که هرچند اندک اما با تحرکات منفی مانع از رشد بیشتر آیفکس شدند.

 

 

شاخص کل فرابورس ایران در دقایق آغازین معاملات امروز با 12 واحد رشد تا پله 880 واحدی صعود کرد که از روز 25 آذر 1392 که در ارتفاع 883 واحدی قرار گرفت بی‌سابقه بود، اما این روندِ افزایشی تداوم چندانی نداشت و سیر نزولی آن آغاز شد تا در نهایت با رشد حدود یک واحدی در ارتفاع 870 واحدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، در روز چهارشنبه 11 اسفندماه، نتیجه نقل‌وانتقال‌های بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران مبادله بیش از 210 میلیون ورقه‌ای به ارزش افزون بر 3 هزار و 102 میلیارد ریال بود که ارزش معاملات نسبت به روز گذشته افزایش حدود 40 درصدی را تجربه کرد.

از کل معاملات بازارهای امروز بیش از 116 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 435 میلیارد ریال در بازار سهام (مجموع بازارهای اول، دوم، پایه و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط) دادوستد شد و نماد «ارفع» که امروز بر آیفکس نیز اثر مثبتی داشت، توانست با نقل‌وانتقال بیش از 314 میلیون سهم به ارزش حدود 107 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش بازار سهام را به خود اختصاص دهد.

همچنین بیشترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی به نام نمادهای «بساما»، «کمرجان» و «قچار» ثبت شد و نمادهای «غگلسا»، «قاسم» و «ساینا» نیز بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند.

 

رصد رخدادهای آخرین روز معاملاتی این هفته

 

مهم‌ترین رخداد امروز گشایش نماد بورس کالا بود؛ بورس کالای ایران به عنوان نخستین بورس که پس از پذیرش، در تابلو «پایه الف» فرابورس ایران درج شده است در جریان گشایش نماد 4000ریال قیمت خورد.

امروزهمچنین نماد «قاسم» متعلق به شرکت قاسم ایران و نماد معاملاتی شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس «غفارس» پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، بازگشایی شدند.

در مقابل شاهد متوقف شدن نماد معاملاتی اوراق گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران «رفاه961» بودیم.

 

 مبادله اوراق تسهیلات مسکن در بازه قیمتی 717 تا 763 هزار ریال

اوراق تسهیلات مسکن بهمن 95 در ادامه روند چند روز اخیر خود همچنان صدرنشین تابلو تسهیلات مسکن است و در مجموع این تابلو امروز میزبان دادوستد بیش از 61 هزار ورقه به ارزش بالغ بر 46 میلیارد ریال بود. بازه قیمتی این اوراق نسبت به روز گذشته دو برابر شد؛ به گونه‌ای که 717 و 763 هزار ریال، کم‌ترین و بیشترین قیمت‌های این اوراق در روز جاری بودند.

رصد معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت نیز حاکی از خریدوفروش بیش از 2 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 2 هزار و 495 میلیارد ریالی در این بازار است.

 

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا