جم به پلی پروپیلن سازهای دیگر پیوست

جم به پلی پروپیلن سازهای دیگر پیوست

روز گذشته پیوستن عرضه های شرکت پلی پروپیلن جم به دیگر پلی پروپیلن سازها سبب شد تا اندکی از التهاب بازار پلی پروپیلن های نساجی کاسته شود.

 

به این ترتیب ۷ هزار و ۲۴ تن پلی پروپیلن نساجی توسط پتروشیمی های رجال،شازند، مارون، پلی پروپیلن جم، نویدزرشیمی و پلی نار عرضه شد که در کل تقاضایی معادل ۳۷ هزار و ۸۶۳ تن داشت.
به گفته کارشناسان بازار پلی پروپیلن، پیوستن پلی پروپیلن جم به شرکت های تولیدکننده پلی پروپیلن و انتقال عرضه ها به یک روز سبب شد تا تقاضای بازار بین گریدهای بیشتر تقسیم شده و به این ترتیب روز گذشته شاهد رقابت قیمتی معقول تری نسبت به هفته های گذشته بودیم.
به این ترتیب از ۸ گرید پلی پروپیلن نساجی که روز گذشته عرضه شد، ۵ گرید با سقف قیمت مورد معامله قرار گرفتند و ۳ گرید دیگر رقابت قیمتی را تجربه کردند.
پلی پروپیلن نساجی SF060 پلی نار، پلی پروپیلن نساجی Z30S و پلی پروپیلن نساجی HP552R شازند، پلی پروپیلن نساجی ZH510L نویدزرشیمی و پلی پروپیلن نساجی ۱۱۰۲L رجال با سقف قیمت یعنی ۴ هزار و ۸۲ تومان معامله شدند.
قیمت نهایی خرید پلی پروپیلن نساجی HP552R مارون ۴ هزار و ۳۲ تومان و میانگین قیمت خرید پلی پروپیلن نساجی Z30G مارون هم ۳ هزار و ۹۴۳ تومان رقم خورد. همچنین پلی پروپیلن نساجی HP552R جم هم با میانگین قیمت ۳ هزار و ۹۰۷ تومان فروش رفت. این کالا به صورت سلف عرضه شده بود.
به گفته معامله گران انتقال تمامی عرضه های پلی پروپیلن سازها به یک روز توانست اندکی از التهاب بازار بکاهد، با این حال ضروری است که در بازار پلی پروپیلن ها عرضه ها به طور مستمر و بدون نوسان انجام شود تا بازار به تعادل برسد.
به این ترتیب از عرضه ۷ هزار و ۲۴ تن پلی پروپیلن در روز دوشنبه هفته جاری، ۴ هزار و ۲۵۲ تن با سقف قیمت خریداری شدند و مابقی هم رقابت قیمتی داشتند.
در همین حال عرضه پلی پروپیلن های شیمیایی هم با حجم یک هزار و ۶۱۴ تن به میزان ۴ هزار و ۶۲۹ تن تقاضا داشت، از ۹ گرید عرضه شده ۲ گرید با سقف قیمت و ۳ گرید نیز با رقابت قیمتی معامله شدند، ۴ گرید دیگر نیز با قیمت پایه فروش رفتند.
پلی پروپیلن شیمیایی ZH500M و پلی پروپیلن شیمیایی ZH515MA نویدزرشیمی با سقف قیمت و  به ترتیب با قیمت ۴ هزار و ۸۲ تومان و ۴ هزار و ۳۴۰ تومان معامله شدند، پلی پروپیلن شیمیایی EP548R ، پلی پروپیلن شیمیایی EPX3130UV و پلی پروپیلن شیمیایی EP440L جم هم با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.
در همین حال روز گذشته پلی اتیلن سنگین اکستروژن «ایکس تری» پتروشیمی به صورت نقدی و سلف عرضه شد، عرضه نقدی این پتروشیمی با حجم ۱۲۰۰ تن ۲۴۰۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۱۷۷ تومان و میانگین خرید آن هم ۴ هزار و ۷۰۷ تومان رقم خورد، بیشترین نرخ خرید این کالا هم ۴ هزار و ۸۵۰ تومان بود.
عرضه سلف این مجتمع هم با حجم یک هزار تن ۱۹۶۰ تن تقاضا داشت، میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۴۷۸ تومان و بیشترین نرخ خرید این کالا هم ۴ هزار و ۵۹۵ تومان رقم خورد. یعنی ۲۵۵ تومان پایین تر از نرخ خرید نقدی ایکس تری.
پلی اتیلن سبک فیلم ۰۰۳۰ آریاساسول هم با ۲۲۰ تن عرضه ۳۰۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۵ هزار و ۱۴۸ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۵ هزار و ۱۷۱ تومان بود. پلی اتیلن سبک فیلم ۰۱۹۰ این مجتمع هم با نرخ پایه معامله شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا