معاون صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

۱.۵ میلیون تن از ظرفیت ۶.۵ میلیون تنی تولید فولاد در آذربایجان‌شرقی فعال است‌

۱.۵ میلیون تن از ظرفیت ۶.۵ میلیون تنی تولید فولاد در آذربایجان‌شرقی فعال است‌

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون امور معدنی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد استان ۶.۵ میلیون تن و ظرفیت تولید شمش فولادی ۱.۶ تن در سال است، گفت: در حال حاضر از این ظرفیت، ۱.۵ میلیون تن تولید فولاد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش ماین نیوز، مهرانگیز رحمانی در نشست خبری سمپوزیوم آهن و فولاد ایران در تبریز، با تاکید بر اهمیت تقویت تولید فولاد در کشور و به‌ویژه در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: به ازای افزایش تولید هر تن فولاد 0.3 درصد افزایش تولید ناخالص ملی را داریم که این رقم بسیار قابل توجهی است.

وی در ادامه، با اشاره به وضعیت تولید فولاد در آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر 24 واحد متوسط و بزرگ با اشتغال بیش از 50 نفر در استان فعال هستند که چندین واحد کوچک فولادی نیز در حال تولید محصول هستند.

معاون امور معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی، توان اشتغال‌زایی صنعت فولاد در استان را یادآور شد و افزود: آذربایجان شرقی سومین قطب تولید فولاد کشور است و بیش از 15 درصد اشتغال فولاد ایران را به خود اختصاص داده است.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد آذربایجان شرقی 6.5 میلیون تن و ظرفیت تولید شمش فولادی 1.6 تن در سال است، ابراز داشت: در حال حاضر از این ظرفیت، 1.5 میلیون تن تولید فولاد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به میزان اشتغال‌زایی صنعت فولاد در استان، گفت: این صنعت در استان برای بیش از 5 هزار نفر کارآفرینی کرده که بیش از 25 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا