ایمیدرو 8 میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی در حال اجرا دارد

ایمیدرو 8 میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی در حال اجرا دارد

دنیای معدن - معاون برنامه ریزی و توانمندی ایمیدرو گفت: ایمیدرو اکنون 8 میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی در حال اجرا دارد.

به گزارش دنیای معدن، امیر خرمی شاد در دیدار با مدیران شرکت ژاپنی جی. اف. ای (GFE) ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو به عنوان حلقه واسط بخش دولتی و خصوصی فعالیت می کند و اکنون بیش از 8 میلیارد دلار طرح در دست اجرا دارد که طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بخشی از آن در سال جاری و بقیه تا سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: با توجه به حضور شرکت های مطرح دنیا در ایران و اعلام تمایل آنها برای مشارکت در اجرای طرح های بخش معدن و صنایع معدنی، فاز نخست اولویت همکاری ایمیدرو با شرکت هایی است که مشارکت آنها در طرح ها به صورت سرمایه گذاری باشد. در واقع، ایمیدرو در اجرای طرح ها، تنها خریدار تجهیزات شرکت های خارجی نخواهد بود.
معاون برنامه ریزی و توانمندی ایمیدرو در ادامه سخنان خود به معرفی برخی طرح های توسعه ای کشور در بخش معدن و صنایع معدنی همچون اسکله بندر عباس، فولاد مبارکه، فولاد آلیاژی یزد و غیره برای بازدید مدیران شرکت مذکور پرداخت.
تاکاشی مانئو، رئیس کل شرکت هلدینگ جی اف ای در این نشست با اشاره به اینکه با توجه به فاصله 15 ساله از زمان فعالیتمان در ایران، تمایل داریم با پشتکار و تلاش فراوان آن را جبران کنیم، گفت: شرکت جی اف ای از سه شرکت در بخش فولاد، تامین قطعات و تجهیزات و بازرگانی تشکیل شده و ما می توانیم در این حوزه ها، رابطه ای مفید و موثر با ایمیدرو داشته باشیم.
وی ادامه داد: این شرکت علاوه بر فعالیت در حوزه خرید و فروش تجهیزات و محصولات، می تواند در طرح های مختلف صنایع معدنی اعم از فولاد، لوله، ریل، واگن های حمل مواد معدنی و غیره سرمایه گذاری کند.
مانئو در ادامه خواستار تاسیس دفتر این شرکت در تهران شد.
بنا به این گزارش، شرکت GFEاز شرکت های معتبر فولادساز ژاپن با بیش از 42 هزار نفر کارمند در کشورهای امارات، اندونزی، آمریکا، فیلیپین، مکزیک، برزیل، هند، چین و غیره دفتر دارد و دفتر مرکزی آن در توکیو واقع است

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا