معاون استاندار خوزستان اعلام کرد:

تلاش برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان گروه ملی تا قبل از عید

تلاش برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان گروه ملی تا قبل از عید

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به این‌که مدیریت کارخانه، تیم اقتصادی استان و استاندار خوزستان پیگیر حل مشکلات به وجود آمده در بحث پرداخت حقوق‌ گروه ملی فولاد ایران هستند، گفت: تلاش می‌کنیم تا پیش از عید، حقوق عقب افتاده کارگران و کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران به آن‌ها پرداخت شود.

به گزارش ماین نیوز، علی‌حسین حسین زاده اظهار کرد: مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد ایران در بحث کلان از طریق استاندار خوزستان در حال پیگیری است. همچنین فرمانداری اهواز و معاونت اقتصادی استاندار نیز به دنبال تهیه مواد اولیه و حل مشکلات کارگران هستند.

وی افزود: با توجه به نزدیکی شب عید امیدواریم مطالبات کارکنان و کارگران به آن‌ها پرداخت شود و در این زمینه از منابع مختلف در حال پیگیری برای حل مشکلات هستیم.

حسین زاده تصریح کرد: مجموعه استان در حال کمک هستند تا بتوان مشکلات گروه ملی که پس از مطرح شدن موضوع فساد مالی بوجود آمد و از آن زمان تاکنون این مشکلات بر روی دوش کارخانه باقی مانده است را حل کرد. در زمینه حل مشکلات کلان کارخانه نیز استاندار خوزستان پیگیر است تا بتواند موضوع واگذاری و سایر مسائل کلان کارخانه را حل کند.

همچنین یکی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران به نمایندگی از سایرین و با اشاره به تجمعات کارگران این کارخانه در روزهای اخیر در اهواز اظهار کرد: اصلی‌ترین خواسته کارگران پرداخت مطالبات به حق آن‌ها است که بیش از سه ماه به تعویق افتاده است و با وجود صحبت‌های انجام شده در ماه‌های قبل، هیچ پرداختی به کارگران صورت نگرفته است. در حال حاضر کارگران حقوق سه ماه یعنی آبان، آذر و دی خود را دریافت نکرده‌اند و با توجه به این‌که بهمن ماه نیز رو به اتمام است، وضعیت حقوق بهمن ماه کارگران نیز اصلا مشخص نیست و هیچ قول مساعدی برای پرداخت حقوق به کارگران داده نشده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر حقوق پرداخت نشده کارگران سنوات آن‌ها نیز از سال گذشته پرداخت نشده و این درحالی است که شرکت از پیمانکار قبلی پول را گرفته اما پولی به کارگران پرداخت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه مالکیت کارخانه مشخص شده است، گفت: کارگران مشکل مالی دارند و هیچ قولی نیز برای پرداخت حقوق به آن‌ها داده نشده است.

این کارگر تصریح کرد: خطوط تولید کارخانه فعال هستند و کارگران کار می‌کنند و این مساله که به دلیل تولید نکردن، توان پرداخت نداریم به هیچ عنوان صحیح نیست. مدیران عالی رتبه کارخانه اصلا در کارخانه حضور ندارند تا حتی مشکلات را از نزدیک ببینند و سوء مدیریت است که کارگران را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حدود 500 نفر از کارگران و کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران دو روز قبل در مقابل درب استانداری خوزستان و خواستار رسیدگی به وضعیت و پرداخت حقوقشان شدند. همچنین آن‌ها روز گذشته نیز در مقابل کارخانه به تجمع پرداختند تا به مشکلاتشان رسیدگی شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا