کرمان؛

شناسایی غنی ترین پهنه معدنی در شرق کرمان

شناسایی غنی ترین پهنه معدنی در شرق کرمان

گروه معادن - غنی‌ترین پهنه معدنی کرمان در شرق استان واقع شده که شرکت گل‌گهر 13 هزار هکتار را شناسایی و به زودی استخراج آغاز می شود.

به گزارش ماین نیوز، حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم انقلابی شهرستان ریگان از ثبت باغ شهر بم، قنوات پرآب بروات، ارگ قدیم کویر بزرگ ایران در شرق کرمان خبر داد و گفت: مردم این خطه با طبیعت خشن آن به توانمندی‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم ریگان در مجلس شورای اسلامی گفت: غنی‌ترین پهنه معدنی کرمان در شرق استان است که شرکت گل‌گهر 13 هزار هکتار را شناسایی و به زودی استخراج می‌کند.

نیکزادی‌ از اختصاص 25 میلیارد تومان اعتبار برای آب شرب روستاهای ریگان خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر 30 میلیارد تومان به آبیاری تحت فشار شرق استان کرمان اختصاص یافته است.

وی گفت: بیش از 16 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه‌های روستایی و عشایر شرق استان کرمان تخصیص یافته که عملیات راه ریگان - جاسک در حال انجام است.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی از احداث جاده فهرج به ریگان و ارتباط خطوط ریلی فهرج به ریگان و ایرانشهر در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: مقدمات اجرای این طرح در این شهرستان‌ها انجام شده است.

نیکزادی گفت: با تخصیص 76 میلیارد تومان اعتبار آبرسانی از سد نساء به بم و بروات، نرماشیر، فهرج و ریگان انجام خواهد شد.

وی از تخصیص 3 میلیارد تومان اعتبار به مساجد، 6 میلیارد تومان به نگهداری قنوات، 4 میلیارد تومان به مدارس و 13 میلیارد تومان به ارگ قدیم بم خبر داد و بیان داشت: 50 درصد این اعتبارات تخصیص و مابقی تا پایان سال تخصیص می‌یابد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: 80 درصد ساخت بیمارستان ریگان انجام شده و با اتمام آن تجهیزات آن انجام خواهد شد.

نیکزادی از کلنگ‌زنی ساخت بیمارستان 200 تختخوابی بم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ریزگردها در ریگان مشکلاتی را برای اهالی این شهرستان به وجود آورده‌اند، برای مهار آنها 400 هزار تن قیر رایگان برای مالچ‌پاشی به این مناطق تخصیص داده شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا