مدیرکل صنعت و معدن استان یزد:

ذخایر معدنی قطعی یزد به یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون تن رسید

ذخایر معدنی قطعی یزد به یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون تن رسید

گروه معادن - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد رتبه اول کشور در زمینه تنوع محصولات معدنی را دارد گفت: ذخایر معدنی قطعی یزد به یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون تن رسید.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا علمدار یزدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که در حاشیه افتتاح کارخانه کاشی نوین سرام تفت برگزار شد اظهار داشت: امروز 6 طرح بزرگ صنعتی در استان یزد با سرمایه‌گذاری بیش از 250 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: پس از سال 92 تا به الان تورم 40 درصدی و رشد اقتصادی منفی به رشد اقتصادی بالای 5 درصد و تورم یک رقمی تبدیل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد خاطرنشان کرد: طبق آمار بانک جهانی کشور ونزوئلا در حال حاضر تورم 800 درصدی و رشد اقتصادی منفی 18 را تجربه می‌کند ولی ایران که از نظر ساختار اقتصادی مانند این کشور است الان وضعیت به مراتب بهتری داریم.

علمدار یزدی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بازوی کمکی دولت در به دست آوردن این دستاوردهای مهم نقش مهمی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت 60 درصد، اجرای 33 طرح بزرگ ملی و همچنین راه‌اندازی 7500 واحد در کل کشور از مهم‌ترین برنامه هایی بود که در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد عنوان کرد: بیش از 16 هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی 7500 واحد صنعتی و تکمیل واحدهای بالای 60 درصد اختصاص پیدا کرد.

علمدار یزدی ادامه داد: در شاخص‌های در نظر گرفته شده استان یزد با 2 و 9 دهم درصد، سهیمه 460 میلیارد تومانی داشت ولی با پیگیری‌های انجام شده، این عدد به یک هزار و 100 میلیارد تومان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 3600 پروانه بهره برداری در استان یزد صادر شده که سرمایه‌گذاری اسمی آن بیش از 8400 میلیارد تومان است، گفت: این پروانه‌ها زمینه اشتغال 100 هزار نفر در استان یزد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد استان یزد را چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور دانست و گفت: تولید و صادرات بیش از 50 درصد کاشی و سرامیک کشور در استان یزد انجام می‌شود.

علمدار یزدی عنوان کرد: این استان از لحاظ جمعیتی یک و یک دهم درصد کشور است ولی از لحاظ صنعتی چهار و 4 دهم درصد صنعت کشور یعنی دقیقا چهار برابر میانگین جمعیتی را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی به 295 فقره پروانه اکتشاف معادن در یزد اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره قطعی معادن استان یزد است که با توجه به اکتشاف‌های انجام شده این عدد هر روز در حال افزایش است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد ادامه داد: استان یزد رتبه اول کشور از لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع مواد معدنی در استان یزد را دارد.

علمدار یزدی از تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور توسط یزد خبر داد و گفت: بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در استان یزد است و بخش مهمی از این مواد مورد نیاز کشور در یزد تامین می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا