تامین مالی 58میلیون یورویی شرکت فولاد البرز ایرانیان

تامین مالی 58میلیون یورویی شرکت فولاد البرز ایرانیان

دنیای معدن -58.5میلیون یورو از منابع مورد نیاز برای احداث کارخانه فولادسازی شرکت فولاد البرز ایرانیان از سوی بانک توسعه صادرات ایران در استان مازندران تامین مالی شد. توجه به طرح های فولادی در دوره دولت یازدهم از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تامین مالی آن توسط بانک ها از سوی دولت مورد تاکید قرار گرفته است. طرح های فولادی از طرح های مهم و زیربنایی بخش صنعت در کشور است و بر این اساس بانک توسعه صادرات به تامین مالی آنها توجه ویژه نشان داده و تسهیلات دهی به آنها در دستور کار بانک قرار گرفته است. یکی از این طرح ها که توسط بانک توسعه صادرات تامین مالی و گزارش آن از مدیریت اعتبارات این بانک اعلام شده مربوط به طرح احداث کارخانه فولادسازی (شرکت فولاد البرز ایرانیان) است؛ مبلغ کل طرح 65 میلیون یورو به اضافه 514 میلیارد ریال برآورد شده که 58.5 میلیون یورو از سوی بانک توسعه صادرات تامین مالی آن بر عهده گرفته شده است. نرخ سود این تسهیلات 6 درصد و مدت زمان بازئرداخت تسهیلات 4.5 سال برآورد شده است که محل منابع آن صندوق توسعه ملی و همچنین منابع بانک توسعه صادرات ایران پیش بینی شده است. نوع عقود اسلامی بکار گرفته شده برای اجرای طرح بر اساس مشارکت مدنی و فروش اقساطی است و نوع طرح ایجادی محسوب می شود. تمام تسهیلات اعطایی برای اجرای طرح احداث کارخانه فوالدسازی ( شرکت فولاد البرز ایرانیان) توسط بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی شده است. مدت زمان بهره برداری طرح از زمان شروع طرح تا زمان آغاز بهره برداری 3 سال و مدت زمان برگشت تسهیلات ( پرداخت، تنفس و برگشت) 8 سال در نظر گرفته شده است. درسالهای اخیر بسیاری از کشورها به سمت تولیدات فولادی حرکت کرده و خود را از واردات این نوع صنایع و محصولات خودکفا کرده اند وایران نیز به سمت خودکفایی در واردات فولاد پیش می رود. این طرح به صورت مستقییم 700 نفر اشتغالزایی به همراه دارد و از این رو با سایر بخش های تولیدی و صنعتی کشور در بخش اشتغالزایی رقابت جدی خواهد داشت. به ویژه اینکه این طرح در استان مازندران است و تاثیر مثبتی بر اشتغالزایی منطقه و جلوگیری از مهاجرت افراد از این منطقه به شهرهای مرکزی و یا پایتخت خواهد گذاشت.

توجه به طرح های فولادی در دوره دولت یازدهم از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تامین مالی آن توسط بانک ها از سوی دولت مورد تاکید قرار گرفته است.

طرح های فولادی از طرح های مهم و زیربنایی بخش صنعت در کشور است و بر این اساس بانک توسعه صادرات به تامین مالی آنها توجه ویژه نشان داده و تسهیلات دهی به آنها در دستور کار بانک قرار گرفته است.

یکی از این طرح ها که توسط بانک توسعه صادرات تامین مالی و گزارش آن از مدیریت اعتبارات این بانک اعلام شده مربوط به طرح احداث کارخانه فولادسازی (شرکت فولاد البرز ایرانیان) است؛ مبلغ کل طرح 65 میلیون یورو به اضافه 514 میلیارد ریال برآورد شده که 58.5 میلیون یورو از سوی بانک توسعه صادرات تامین مالی آن بر عهده گرفته شده است.

نرخ سود این تسهیلات 6 درصد و مدت زمان بازئرداخت تسهیلات 4.5 سال برآورد شده است که محل منابع آن صندوق توسعه ملی و همچنین منابع بانک توسعه صادرات ایران پیش بینی شده است. نوع عقود اسلامی بکار گرفته شده برای اجرای طرح بر اساس مشارکت مدنی و فروش اقساطی است و نوع طرح ایجادی محسوب می شود.

تمام تسهیلات اعطایی برای اجرای طرح احداث کارخانه فوالدسازی ( شرکت فولاد البرز ایرانیان) توسط بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی شده است. مدت زمان بهره برداری طرح از زمان شروع طرح تا زمان آغاز بهره برداری 3 سال و مدت زمان برگشت تسهیلات ( پرداخت، تنفس و برگشت) 8 سال در نظر گرفته شده است.

درسالهای اخیر بسیاری از کشورها به سمت تولیدات فولادی حرکت کرده و خود را از واردات این نوع صنایع و محصولات خودکفا کرده اند وایران نیز به سمت خودکفایی در واردات فولاد پیش می رود.

این طرح به صورت مستقییم 700 نفر اشتغالزایی به همراه دارد و از این رو با سایر بخش های تولیدی و صنعتی کشور در بخش اشتغالزایی رقابت جدی خواهد داشت. به ویژه اینکه این طرح در استان مازندران است و تاثیر مثبتی بر اشتغالزایی منطقه و جلوگیری از مهاجرت افراد از این منطقه به شهرهای مرکزی و یا پایتخت خواهد گذاشت.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا