آغاز معاملات اختیار فروش سهام فولاد مبارکه اصفهان

آغاز معاملات اختیار فروش سهام فولاد مبارکه اصفهان

دنیای معدن - امیرحسین نادری، معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر افزود: اختیار معامله، ابزاری مشتقه و قراردادی قانونی است که توسط یک فروشنده به یک خریدار در ازای مبلغ معینی فروخته میشود. طبق قرارداد اختیار فروش، دارنده آن میتواند سهامی که اختیار فروش آن را دارد را با قیمتی که اکنون تعیین میشود، در سررسید آینده آن به فروش برساند. این ابزار به عنوان مدیریت ریسک افت قیمت سهام مورد استفاده قرار میگیرد و در واقع دارنده اختیار فروش ریسک افت قیمت سهم خود را به طرف مقابل منتقل میکند . وی افزود: در پی راهاندازی بازار قراردادهای اختیار معامله سهام (option) از ۲۸ آذر سال جاری در بورس تهران که با دو شرکت فولاد مبارکه و ایرانخودرو عملیاتی شد، دور جدید این ابزار از تاریخ ۲۶ دیماه بر روی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان عملیاتی شد. معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر این مطلب که منتشر کننده این اوراق، صندوق توسعه بازار است، تصریح کرد: هر قرارداد شامل ۱۰ هزار سهم و حداکثر آن شامل ۱۰۰ قرارداد است و قیمت اعمال بر اساس قرارداد تعیینشده محاسبه میشود؛ بدین ترتیب که چنانچه به عنوان مثال خریداری هم اکنون هر سهم فولاد را ۱۴۰۰ ریال خریداری کند و به همراه آن اختیار فروش آن را نیز ابتیاع نماید باید تا سررسید اوراق، سهام خود را نگهداری کند. نادری با بیان اینکه در صورت افت قیمت به زیر قیمت تعیین شده در سررسید، میتواند اوراق خود را به همان قیمت تعیین شده به فروش برساند، افزود: این ویژگی امکان بیمه شدن قیمت سهام را به صاحب دارایی میدهد تا در زمان ریزش سهم با اعمال اختیار فروش از زیان خود جلوگیری کند. وی در پایان اظهار کرد: این اوراق به طور وسیع در بورسهای جهانی مورد معامله قرار گرفته و در بورس ایران نیز برای نخستین بار بر روی سهام فولاد مبارکه منتشر شد.

وی افزود: در پی راهاندازی بازار قراردادهای اختیار معامله سهام (option) از ۲۸ آذر سال جاری در بورس تهران که با دو شرکت فولاد مبارکه و ایرانخودرو عملیاتی شد، دور جدید این ابزار از تاریخ ۲۶ دیماه بر روی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان عملیاتی شد.
معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر این مطلب که منتشر کننده این اوراق، صندوق توسعه بازار است، تصریح کرد: هر قرارداد شامل ۱۰ هزار سهم و حداکثر آن شامل ۱۰۰ قرارداد است و قیمت اعمال بر اساس قرارداد تعیینشده محاسبه میشود؛ بدین ترتیب که چنانچه به عنوان مثال خریداری هم اکنون هر سهم فولاد را ۱۴۰۰ ریال خریداری کند و به همراه آن اختیار فروش آن را نیز ابتیاع نماید باید تا سررسید اوراق، سهام خود را نگهداری کند.
نادری با بیان اینکه در صورت افت قیمت به زیر قیمت تعیین شده در سررسید، میتواند اوراق خود را به همان قیمت تعیین شده به فروش برساند، افزود: این ویژگی امکان بیمه شدن قیمت سهام را به صاحب دارایی میدهد تا در زمان ریزش سهم با اعمال اختیار فروش از زیان خود جلوگیری کند.

وی در پایان اظهار کرد: این اوراق به طور وسیع در بورسهای جهانی مورد معامله قرار گرفته و در بورس ایران نیز برای نخستین بار بر روی سهام فولاد مبارکه منتشر شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا