صدور ۱۶۴۴ فقره بیمه نامه معدنی به ارزش ۴۰۶۳ میلیارد ریال

صدور ۱۶۴۴ فقره بیمه نامه معدنی به ارزش ۴۰۶۳ میلیارد ریال

گروه معادن - مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اعلام کرد: در 9 ماهه سال جاری 32 فقره بیمه نامه اعتباری بهره برداری و سرمایه گذاری به ارزش 203 میلیارد ریال از سوی این صندوق صادر شده است.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا عربی مزرعه شاهی که به مناسبت دهه فجر سخن می گفت،‌ تصریح کرد: از ابتدای سال 91 تاکنون ( پایان آذر95) در مجموع 1644 بیمه نامه و ضمانت نامه به ارزش 4063 میلیارد ریال صادر شده است.

وی افزود: همچنین آمار بازدیدهای انجام شده حوزه فنی در 9 ماهه امسال 265 مورد و در سال های 92 تا 94 به ترتیب 367 ، 361 و 366 مورد بازدید ثبت شده است. عربی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم انجام شده در سال های گذشته این بود که سرمایه شرکت که در بدو تاسیس 101 میلیارد ریال بود ، در سال 94 به 1100 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اقدامات و دستاوردهای صندوق بیمه از سال 92 تاکنون گفت: انعقاد تفاهمنامه سه جانبه ایمیدرو، صندوق بیمه و بانک ملت به ارزش 2000 میلیارد ریال برای تامین و تولید ماشین آلات پیمانکاران معدنی، معدن و صنایع معدنی از یک سو و همچنین انعقاد تفاهمنامه سه جانبه ایمیدرو، صندق بیمه و بانک تجارت از دیگر سو، به ارزش 1600 میلیارد ریال برای تامین و تولید ماشین آلات پیمانکاران معدنی بخشی از اقدامات این صندوق است.

عربی، انتقال صندوق از گروه 2 به گروه 3 موضوع ماده 2 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و منتفی شدن واگذاری آن به بخش خصوصی را از اقدامات مهم در دولت یازدهم و مدیریت ایمیدرو برشمرد و افزود: اختصاص ردیف بودجه ای برای نخستین بار در بودجه کل کشور به صندوق در اجرای ماده 20 قانون اصلاح قانون معادن مبنی بر تخصیص تا 5 درصد از حقوق دولتی دریافتی سالانه از معادن به صندوق از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: اجرایی شدن تفاهم نامه با شرکت ملی مس، سازمان نظام مهندسی معدن و با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در خصوص اکتشاف محدوده های معدنی آن شرکت با مشارکت بخش خصوصی و همچنین تهیه نسخه جدید استراتژی صندوق با جهت گیری نقش آفرینی در کل زنجیره ارزش معدن بخشی دیگر از اقدامات انجام شده است.

وی افزود: افزایش ضریب نفوذ بیمه در هر بخش از زنجیره ارزش فعالیت های معدنی، افزایش ارزش سطح پوشش بیمه ای سرمایه گذاران، ایجاد تنوع در سبد خدمات سازمان، کاهش میزان ریسک های مترتب بر فعالیت های شرکت، افزایش بهره وری در فعالیت های معدنی و افزایش اثربخشی کمک های مالی دولت در توسعه پایدار بخش معدن از اهداف کلان صندوق در راستای چشم انداز است.

صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در راستای اهداف اقتصادی کلان کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه‌گذاران خصوصی در بخش معدن، با استناد به ماده 31 قانون معادن مصوب 1377 در سال 1380 تأسیس شده و به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی و هدایت و راهبری این سرمایه‌گذاری‌ها، فعالیت می‌کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا