دادستان کل کشور:

پرونده فسادهای اخیر عبرتی برای اعمال نظارت بیشتر باشد/ امکان کاهش فساد اقتصادی با اصلاح ساختار

پرونده فسادهای اخیر عبرتی برای اعمال نظارت بیشتر باشد/ امکان کاهش فساد اقتصادی با اصلاح ساختار

فارس نوشت:

دادستان کل کشور گفت:از طریق اصلاح ساز و کارها و ساختارها باید از فساد پیشگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش سالانه سراسری مدیران و مسئولان ارشد سازمان حراست وزارت نفت با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر قراردادهای نفتی گفت: بخش عمده ای از پرونده های فسادی که اخیرا مطرح شده است با مجموعه صنعت نفت، ارتباط دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی بی‌توجهی ها و غلفت های افراد در وقوع این تخلفات نقش داشته است گفت: چگونه یک فرد قادر است با زد و بند و با شیطنت این همه به منابع ملی آسیب بزند؛ اگرچه این فرد، مجازات شده است و این گونه پرونده ها نیز پیگیری می‌شود؛ اما این پرونده ها باید عبرتی باشند تا نظارت های بیشتر و دقیق تری صورت گیرد.

دادستان کل کشور اظهار کرد: مسئولان باید مراقب باشند تا دیگر شاهد وقوع این تخلفات در کشور نباشیم و همچنین ساز و کارهایی باید تعریف شود تا اگر کسی خواست فساد کند، نتواند آن را انجام دهد.

رئیسی با بیان اینکه برای تحقق این هدف باید ساختارها، اصلاح شوند ادامه داد:از طریق اصلاح ساز و کارها و ساختارها باید از فساد پیشگیری شود.

این مقام مسئول با تاکید براینکه حفظ سلامت در مجموعه های اداری و به ویژه سازمان هایی که نقش کلیدی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است ادامه داد:سلامت در نیروی انسانی، روابط سازمانی و قراردادها، سرمایه ای بزرگ به شمار می رود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه تضمین سلامت کار در یک مجموعه به تک تک اعضای سازمان مربوط می شود، افزود: بهترین و کارآمدترین نظام کنترلی، وجود خودکنترلی است که باعث می شود اعضا با رعایت اخلاق حرفه ای کار کنند.

رئیسی، خاطرنشان کرد: شرط دیگر حفظ سلامت در مجموعه های اداری، فعال کردن نقش نظارت همگانی در سازمان‌ها است به طوری که همه اعضا باید احساس مسئولیت داشته باشند.

به گفته وی بخش هایی همچون حراست ها و بازرسی ها که نظارت در آن ها نهادینه شده است نیز نقش مهمی در حفظ سلامت سازمان ایفا می کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه حراست، وظیفه دائمی دارد تا کاستی ها، نقاط ضعف و غفلت ها در سازمان ها را رصد کند تصریح کرد:برخی غلفت ها و کم توجهی ها موجب وارد آمدن خسارت زیاد به کشور شده است و به راحتی قابل جبران نیست.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت های نظارت در ایران با سایر نظام های نظارتی اظهار کرد: ما از اول هم مقابل خدا و سپس در مقابل ارباب رجوع و همه مردم و سلسله مراتب اداری پاسخگو هستیم؛ نظام کنترل و حراست در ایران فراتر از مشتری مداری مطرح در غرب، عشق به مردم را دنبال می کند.

این مقام مسئول در دستگاه قضا، ادامه داد: موضوع دیگری که سلامت در نظام اداری را تضمین می کند، برخورد متناسب با جرایم و تخلفات است.

وی با بیان اینکه مجموعه نفت دارای اهمیت فراوانی است، گفت: نفت نقش زیادی در درآمدزایی و گردش اقتصادی کشور دارد؛ البته ما باید تلاش کنیم تا نفت نقش اصلی در اقتصاد نداشته و صرفا حالت پشتیبانی داشته باشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا