آیت الله صافی گلپایگانی:

توجه سازمان بورس به مباحث شرعی و فقهی ارزشمند است

توجه سازمان بورس به مباحث شرعی و فقهی ارزشمند است

" آیت الله صافی گلپایگانی ضمن مسالت توفیق برای مدیران ارشد بازار سرمایه گفت توجه شما به مباحث شرعی و فقهی بسیار ارزشمند است؛ قدر خودتان را بدانید و مردم را از برنامه‌ های اسلام در مسائل اقتصادی، آگاه و مطّلع کنید."


آیت الله صافی گلپایگانی، در دیدار با دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضای کمیته فقهی ، با اشاره به فرارسیدن دهه فجر گفت: مبارک‌بودن دهه‌ فجر به آن است که برنامه‌ها همه طبق شرع مقدّس و طبق همان اهدافی باشد که از ابتدا، نظام اسلامی برای آن تأسیس شد؛ یعنی باید به همه اعلام کنیم که ما بر سر حرف خود ایستاده‌ایم، و می‌خواهیم اسلام را درهمه برنامه‌ها پیاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه سنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، وی یکی از برنامه‌ های مهمی که اسلام به آن توجه ویژه دارد را مسائل اقتصادی و رفاهی مردم عنوان کرد و گفت: در این مسئولیت، باید به همه مردم بلکه همه دنیا نشان دهید که اسلام در همه رشته ‌ها از جمله اقتصاد، برنامه‌ های عالی و راهگشایی دارد که در آن سعادت و گشایش امور مردم را می ‌خواهد.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: باید غنای برنامه ‌های اسلام در رفاه مردم را به نحو احسن به همگان نشان دهید تا همه بدانند توجه به برنامه ‌های اقتصادی اسلام، راهگشای بسیاری از مشکلات است.

وی به گزارش ارائه ‌شده از سوی مسئولان بورس اشاره کرد و ضمن تقدیر از عملکرد کمیته فقهی این سازمان، ابراز امیدواری کرد: مصوبات کمیته فقهی سازمان بورس، همواره با موازین فقهی منطبق باشد و فعالیت ‌های آن باید به اطلاع مردم برسد.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: مردم و مسئولان بدانند که نظارت فقهی و رعایت قوانین شرع، نه تنها باعث کند شدن روند معاملات نمی ‌شود، بلکه موجب تصحیح معاملات و جلوگیری از اکل مال به باطل می ‌گردد که می‌ توانیم با در نظر گرفتن کامل موازین فقهی، معاملات مشروع مطابق نیازهای روز انجام دهیم.

وی بیان کرد: عنوان «کمیته فقهی» برای مسئولیت بزرگی که بر عهده شما گذاشته شده است بسیار مهم و دارای معنای زیادی است؛ اعضای این کمیته باید افرادی باشند که احاطه کامل بر مسائل فقهی داشته تا بتوانند همه معاملات اقتصادی این سازمان را مطابق شرع مقدّس پیاده نمایند.

وی در پایان دیدار، ضمن مسالت توفیق برای حاضران در جلسه در انجام وظایف شرعی، افزود: توجه شما به مباحث شرعی و فقهی بسیار ارزشمند است؛ قدر خودتان را بدانید و مردم را از برنامه‌ های اسلام در مسائل اقتصادی، آگاه و مطّلع کنید.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌ مقدم رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس گزارشی از روند فعالیت ‌ها و برنامه ‌های این کمیته و سازمان، ارائه دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا