مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود خبر داد:

تغییر سود "کشرق" در پی افزایش ۲۵ درصدی قیمت ذغال سنگ

تغییر سود

گروه معادن >زغال‌سنگ - نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود از تاریخ 22 آذر ماه سال جاری متوقف شده است که علت این توقف برای سهامداران شرکت و فعالان بازار بورس حائز اهمیت می باشد از این رو سراغ مدیرعامل شرکت رفتیم تا علت این موضوع را جویا شویم.

به گزارش ماین نیوز، علی نصیری در خصوص علت توقف نماد معاملاتی "کشرق" اظهار داشت: علت توقف نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود اعلام افزایش نرخ محصولات ذغال سنگ ایران و تعدیل صورت های مالی شرکت بر اساس نرخ های جدید می باشد.

وی در ادامه افزود: وزیر صنعت در تاریخ 21 آذر ماه سال جاری طی جلسه ای اعلام کرد که قیمت پایه ذغال سنگ را 25 درصد افزایش خواهد یافت و قرار بر این بود که ظرف یک ماه این تصمیم به تصویب نهایی برسد و صورت های مالی شرکت های فعال در این حوزه نیز بر اساس اطلاعات جدید تعدیل یابد که خوشبختانه چهارشنبه هفته گذشته این موضوع تصویب شد و در حال حاضر نیز گزارشات "کشرق" با در نظر گرفتن افزایش 25 درصدی قیمت پایه ذغالسنگ در حال تهیه و تنظیم می باشد.

نصیری گفت: افزایش 25 درصدی قیمت این محصول تأثیری بیش از 40 درصد بر سود جاری سال 95 شرکت خواهد داشت که اطلاعات دقیق آن به زودی و تا پایان هفته جاری جهت اطلاع سهامداران و فعالان بازار سرمایه روی سامانه کدال قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول گفت: شرکت شمال شرق شاهرود سال های 94 و 95 را با ظرفیت کامل فعالیت نکرده و این امر موجب افزایش تولید محصولات شرکت در سال 96 می شود که استارت آن از اسفند سال جاری زده خواهد شد. به طور کل در سال 95 میزان تولید شرکت حدود 45 هزار تن می باشد که این عدد برای سال 96 به بیش از 130 هزار تن برنامه ریزی شده و با این توصیف شرایط برای سال آینده "کشرق" بسیار متفاوت خواهد شد.

نصیری اعلام کرد: طی هفته جاری گزارش عملکرد واقعی 9 ماهه سال جاری و پیش بینی درآمد هر سهم سال جاری به سازمان ارائه خواهد شد تا نماد معاملاتی شرکت آماده بازگشایی گردد.

مدیرعامل شرکت شمال شرق شاهرود در خاتمه خاطر نشان کرد: برنامه افزایش نرخ از سال 94 مطرح شد و این اولین بار بود که فعالان صنعت ذغالسنگ سنگ ایران با یک انسجام و هماهنگی مناسب، به عنوان بخش تأمین کننده ذغال سنگ صنعت فولاد، موفق شدند تا در افزایش نرخ این محصول به توافق برسند. هرچند با وجود افزایش نرخ 25 درصدی ذغال سنگ همچنان شاهد شکاف عمیق موجود در بین قیمت داخلی و جهانی این محصول هستیم اما به طور کلی این تصمیم و اجرای آن خواهد توانست صنعت را در سال 96 به سمت افزایش تولید و اشتغال حرکت دهد و اتفاقی است که می توان آن را به فال نیک گرفت.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا