گزارش روز؛

متانول سازهای خوش اقبال

متانول سازهای خوش اقبال

در جریان معاملات امروز، یکشنبه 10 بهمن ماه 1395، در گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها که اکثرا متعادل دنبال شدند، متانول سازها شامل نمادهای زاگرس، شخارک، شفن و تک نمادهایی همانند شتوکا، ونفت، پارسان، شکربن، شیراز، شپارس، کرمانشا، شفارا و شگامرون از اقبال مناسب تر و معاملاتی پرتقاضا و مثبت تر برخوردار بودند.

 

در پایان معاملات امروز، یکشنبه 10 بهمن ماه 1395، شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای وغدیر و فولاد با افت حدود 6.84 واحدی به ارتفاع 77 هزار و 707 واحد رسید که در این بین نمادهای پارسان و خساپا بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان داد و ستدهای امروز، گروه خودرویی شروعی مثبت را تجربه کردند؛ که در این میان قطعه سازها از اقبال بیشتری برخوردار بودند و اکثرا مثبت و با رشد قیمتی همراه شدند.

 در گروه حمل و نقل در حالی نمادهای حتوکا و حپترو و صف فروش نماد حفارس مواجه شدند که دادوستدهای مثبت نمادهای توریل، حپارسا، حسینا و حسیر نیز مشاهده شد.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را پشت سر گذاشتند و تنها معدود نمادهای ولصنم، حکمت، دانا، آسیا، اتکام، وساپا، وملت، سدبیر و وتوسم متعادل و مثبت دنبال شدند. این در حالی بود که سایه سنگین بازگشایی منفی نمادهای وتجارت و وبصادر همچنان در گروه های مذکور و کل بازار احساس می شود.

در گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها که اکثرا متعادل دنبال شدند، متانول سازها شامل نمادهای زاگرس، شخارک، شفن و تک نمادهایی همانند شتوکا، ونفت، پارسان، شکربن، شیراز، شپارس، کرمانشا، شفارا و شگامرون از اقبال مناسب تر و معاملاتی پرتقاضا و مثبت تر برخوردار بودند. شرکت پتروشیمی زاگرس بر اساس گزارش دی ماه سال جاری، هر تن متانول را 14 میلیون و 85 هزار و 547 ریال معادل 356 دلار با نرخ تسعیر 39 هزار و 500 ریال به فروش رسانده است. این در حالی است که شرکت در پیش بینی خود، نرخ فروش هر تن متانول را برای سه ماهه ی پایانی سال به رقم 285 دلار و نرخ تسعیر ارز را 37 هزار ریال در نظر گرفته بود. این شرکت در دوره 10 ماهه موفق به پوشش 91.7 درصد از بودجه ی فروش خود شده است.

در گروه های فلزی و معدنی که اکثرا منفی دنبال شدند؛ نمادهای فنوال، وتوکا، کمنگنز و فسرب با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند و نمادهای فخاس، فروس و فملی مثبت بودند. همچنین نماد ارفع پس از اعلام تعدیل مثبت سنگین 2611 درصدی، ارائه اطلاعات پیش بینی سود سال 95 و شفاف سازیی های مربوطه با رشد حدود 4 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

به جز نمادهای لابسا، تپمپی، لبوتان، فاذر و فاما که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند.

در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه ساختمانی محسوس بود؛ تا جایی که نمادهای کرمان، ثشاهد، وآذر و ثامان صف خرید و نمادهای ثاباد، ثعمرا، ثنوسا، ثپردیس و ثرود مثبت به کار خود پایان دادند. همچنین نماد ثاژن پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی با رشد حدود 8 درصدی و نماد ساروم پس از ارائه اطلاعات پیش بینی درآمد به گردونه معاملات بازگشتند.

در آنسو و در گروه سیمانی که اکثرا متعادل و منفی سپری شدند، نمادهای سبزوا، سبجنو، سخزر، سمازن، سغرب و سبهان از اقبال مناسب تری برخوردار بودند و نماد سیمان لار سبزوار جهت برگزاری مجمع سالیانه نوبت دوم صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

در گروه آی تی نمادهای مرقام و اپرداز با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند، نماد آپ مثبت دنبال شد و سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

گروه کانی های غیر فلزی اکثرا با جهش قیمتی و معاملاتی مثبت مواجه شدند که در این میان نمادهای کاذر، کگاز و کفپارس پرحجم تر دنبال شدند و نماد کسرا پس از افزایش 51 درصد سود نسبت به پیش بینی سال گذشته با رشد حدود 4 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه لاستیک سازی نمادهای پدرخش، پلاسک و پتایر صف خرید دنبال شدند و نماد پاسا پس از اعلام زیان 95 ریالی در گزارش 9 ماهه با افت حدود 15 درصدی بازگشایی شد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا