دومین آزادسازی محدوده های معدنی در راه است/ اتمام طرح ساماندهی و مستندسازی محدوده های معدنی در 29 استان کشور

دومین آزادسازی محدوده های معدنی در راه است/ اتمام طرح ساماندهی و مستندسازی محدوده های معدنی در 29 استان کشور

دنیای معدن - مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن وتجارت از اجرای دومین مرحله آزادسازی محدوده های معدنی در 25 بهمن امسال خبر داد.

«اسدالله کشاورز» با بیان اینکه این آزادسازی راس ساعت 10 صبح بطور سراسری در کل کشور اجرا خواهد شد افزود: تمام محدوده های ابطالی درخواست صدور پروانه اکتشاف و پروانه های اکتشافی که یکبار به مزایده رفته و برنده نداشته و همچنین محدوده های مرزی باقیمانده قدیمی که با هماهنگی استان مجاور تعیین تکلیف شده است از جمله محدوده هایی است که مشمول آزادسازی خواهند بود.
وی در ادامه با اشاره به اتمام طرح ساماندهی و مستندسازی محدوده های معدنی در 29 استان کشور و جنوب استان کرمان افزود: بجز استان های خراسان رضوی و جنوبی، اعلام محدوده آزاد در زمان ثبت درخواست و بصورت برخط انجام می گردد و دو استان یادشده نیز تا مرحله آزادسازی برخط خواهند شد که به این ترتیب از ثبت درخواست ها بصورت معارض جلوگیری می شود.
کشاورز در ادامه از مکانیزه شدن اجرای تبصره 2 ماده 5 آئین نامه اجرایی قانون معادن در سامانه کاداستر خبر داد و افزود: در زمان ثبت درخواست اکتشاف جدید، تمام اشخاص حقیقی باید فاقد درخواست و پروانه اکتشاف قبلی و دارای حداقل امتیاز لازم متناسب با ماده معدنی مورد درخواست و اشخاص حقوقی نیز باید دارای ظرفیت باقیمانده متناسب با حداقل امتیاز لازم با توجه به ماده معدنی مورد درخواست باشند.
وی در پایان گفت: ضروری است تا پیش از تاریخ برگزاری آزادسازی، تمام متقاضیان ثبت محدوده نسبت به تکمیل فرم خود ارزیابی الکترونیکی از طریق سامانه کاداستر و اخذ گواهی صلاحیت فنی و مالی جدید و یا انتقال اطلاعات گواهی های صلاحیت فنی و مالی معتبر قبلی خود به سامانه کاداستر از طریق مراجعه به سازمان های نظام مهندسی معدن اطمینان حاصل کنند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا