رییس خانه معدن: ایمیدرو یک ضلع توسعه کشور در مناطق کم برخوردار است

رییس خانه معدن: ایمیدرو یک ضلع توسعه کشور در مناطق کم برخوردار است

دنیای معدن - رئیس خانه معدن ایران گفت: با انتخاب هوشمندانه مهدی کرباسیان به عنوان رئیس هیات عامل ایمیدرو، این سازمان توسعه ای به ریل اصلی خود بازگشت و ایمیدرو امروزه یک ضلع توسعه مناطق کم برخوردار است.

محمدرضا بهرامن به فعال بودن ایمیدرونسبت به سایر سازمان های توسعه ای در کشور گفت: در دولت یازدهم، این سازمان به ریل اصلی خود بازگشت و توانست بار دیگر در توسعه کشور به نقش آفرینی بپردازد به طوری که امروز می بینیم ایمیدرو به یک ضلع توسعه کشور و برنامه های دولت برای توسعه مناطق کمتر برخوردار تبدیل شده است.

او افزود: مدیران پیشین ایمیدرو در دولت دهم آنقدر این سازمان را ضعیف کردند که حتی می خواستند شرکت ملی فولاد ایران را منحل و نیروهای آن را آواره سازمان های دیگر کنند اما خوشبختانه عمر آن دولت قد نداد و مدیریت جدید سازمان توانست، این شرکت را به روزهای اوج خود نزدیک کند.
بهرامن ادامه داد: در دولت دهم عملا ایمیدرو رها شده بوده و تغییرات مدیریتی در این سازمان سبب شد تا برخی از اموال آن از طریق رد دیون و روش های غیر رقابتی به بخش هایی غیر از بخش خصوصی واگذار شود.
او افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دولت قبل از شکل توسعه ای خود خارج و به محلی برای توزیع رانت تبدیل شده بود که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم این روند قیچی شد.
بهرامن افزود: در دولت قبل شاهد بودیم که برخی مدیران به ریاست ایمیدرو گمارده می شدند که کمترین آشنایی با اقتصاد، صنعت و معدن را داشتند. نتیجه این شد که نیروهای انسانی زیادی به بدنه ایمیدرو تزریق شد که نه تنها کمکی به پیشرفت این سازمان نکردند بلکه سبب شدند تا ایمیدرو فربه تر شده و به عنوان یک سازمان توسعه از حرکت بایستد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا