معادن استان ایلام ظرفیت ایجاد ارزش افزوده مناسب را دارد

معادن استان ایلام ظرفیت ایجاد ارزش افزوده مناسب را دارد

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: استان ایلام دارای معادن غنی شن، ماسه، گچ، سنگ آهک و قیر طبیعی است که در صورت توجه و بهره برداری مناسب از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند.

یارالله نصیری در آیین معارفه معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ایلام اظهار داشت: استان ایلام دارای معادن غنی شن، ماسه، گچ، سنگ آهک، قیر طبیعی و شیل است که در صورت توجه و بهره برداری مناسب از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به معادن و صنایع معدنی در جهت ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی افزود: باید ساز و کار مناسبی برای رفع موانع توسعه ای پیش روی معادن اندیشیده شود تا بتوان از این منابع در راستای توسعه و پیشرفت استان بهره گیری لازم صورت گیرد.

نصیری عنوان کرد: اصلاح فرایند انجام مأموریت های سازمانی از طریق اصلاح چارت تشکیلاتی سبب افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه در مجموعه شاغلان آن سازمان می شود که در این راستا معاونت های تخصصی سازمان صنعت، معدن و تجارت از سه معاون به چهار معاون افزایش یافته که حوزه معاون امور معادن و صنایع معدنی به عنوان ساختار جدیدی در مجموعه عهده دار وظایف این حوزه می باشد.

وی با اشاره به روند رو به رشد اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع و معادن استان و تلاش قابل تقدیر مجموعه مدیران و کارشناسان این بخش اظهار داشت: از معاونت امور معادن و مجموعه همکاران این حوزه حرکت در مسیر شروع کارهای بزرگ تر و دستیابی به اهداف بالاتر مورد انتظار است که با توجه به سوابق، تجربیات و شخصیت ارزنده ولی باج به عنوان سکان دار جدید این معاونت، این انتظار دور از دسترس نخواهد بود.

پمپ 21 واحد صنفی متخلف در شهرستان دره شهر

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر گفت:تعداد 21 واحد صنفی متخلف در سطح شهرستان پلمپ شد.

سرهنگ مهرداد علیمحمدی اظهار داشت:طرح یکروزه نظارت بر اصناف در سطح شهرستان دره شهر به منظور ساماندهی واحدهای صنفی و برخورد با تخلفات آن ها اجرا شد.

وی افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات شهرستان در اجرای این طرح از 74 واحد صنفی بازدید کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر تصریح کرد:در اجرای این طرح 21 واحد صنفی به دلیل تخلفاتی نظیر،نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات قانون صنفی پلمپ شدند.

علیمحمدی در پایان با تاکید بر ادامه طرح های نظارت بر اماکن و صنوف از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات صنفی موضوع را بلافاصله از طریق فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

توقیف یک هفته ای موتورسیکلت در انتظار موتورسواران فاقد کلاه ایمنی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: موتورسیکلت های که راکبین آن فاقد کلاه ایمنی باشد برابر قانون به مدت یک هفته توقیف می شوند.

سرهنگ نورالله خادم اظهار داشت: استفاده از کلاه ایمنی هم برای راکب و هم برای سرنشین موتورسیکلت ها ضروری است چرا که در صد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب های جدی به ناحیه سر موتورسوار و سرنشین ها به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است.

وی افزود: در اجرای ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پلیس با اجرای طرح اجباری استفاده از کلاه ایمنی با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی در شهر و دیگر شهرهای استان برخورد قانونی می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام عنوان کرد: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای راکبین و ترک نشینان موتورسیکلت برای حفظ سلامتی افراد جامعه و با هدف کاهش تلفات جانی و مالی موتورسواران الزامی شده است.

وی هدف پلیس را از انجام این مقررات نجات جان موتورسواران و کاهش آلام، دردهای خانواده آنها ناشی از تصادفات ذکر کرد و افزود: پلیس مصمم است به لحاظ حفظ سلامت رانندگان و راکبین و ترک نشینان موتورسیکلت سواران و شهروندان با متخلفان به طور جدی برخورد می کند.

خادم گفت: هنگام راندن موتورسیکلت بر خلاف خودرو تمام بدن راکب موتور در معرض ضربه و خطرات ناشی از سوانح رانندگی قرار می گیرد و استفاده از کلاه ایمنی میزان این خطرات را بسیار کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه درنه ماه امسال موتورسیکلت 35درصد تصادفات را به خوداختصاص داده است گفت:موتورسیکلت به واسطه ساختار خاص این وسلیه نقلیه در تصادفات آسیب پذیر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام عنوان کرد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط راکبین و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش تصادفات و سوانح رانندگی باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا