کیوان آرا خبر داد:

پیشرفت ۳۰ درصدی واحد فولادسازی سرمد ابرکوه

پیشرفت ۳۰ درصدی واحد فولادسازی سرمد ابرکوه

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه دلیل اصلی انتخاب ابرکوه را برای احداث واحد فولادسازی در آن قرارگیری این منطقه در تقاطع چهار استان دانست و گفت: ابرکوه در تقاطع چهار استان اصفهان، یزد، فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار داشته و از این نظر منطقه مناسبی برای احداث کارخانه فولادسازی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، احمد کیوان آرا امروز در نشست خبری بهره‌برداری از طرح‌های توسعه چادرملو با اشاره به اینکه شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه دارای دو واحد فولادسازی و نورد است، گفت: واحد نورد با ظرفیت 450 هزار تن در سال راه‌اندازی شده و ظرفیت عملی آن به بیش از 500 هزار تن نیز خواهد رسید. همچنین احداث واحد فولادسازی با ظرفیت تولید 600 هزار تن در سال 30 درصد پیشرفت دارد و بخشی از تجهیزات آن هم از ایتالیا تامین شده است.

وی افزود: امیدواریم گردش مالی ایجاد شده در واحد نورد بتواند به تامین مالی و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه بخش فولادسازی کمک کند.

وی با اشاره به تامین کلیه زیرساخت‌ها برای این پروژه اظهار کرد: به دلیل نزدیکی به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانیم از منابع آبی این استان استفاده کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با بیان اینکه هم‌اکنون فولادهای با گرید A شماره 1 تا 3 در بخش نورد تولید می‌شوند و قرار است شماره‌های 4 و 5 همین گرید نیز در آینده به تولید برسند، گفت: همچنین برنامه ما این است که میلگرد کلاف‌دار را تولید کنیم تا وابستگی کشور به واردات این محصول از خارج قطع شود.

او مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش زیربناها و واحد نورد را حدود 450 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: واحد فولادسازی و نورد به صورت شارژ مستقیم هستند که این فناوری تا 30 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

کیوان آرا افزود: مواد اولیه شرکت ابرکوه فعلا از شرکت آهن و فولاد ارفع تامین می‌شود اما در آینده مواد اولیه خود را از چادرملو تامین خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در پاسخ به سوالی درخصوص درباره فناوری های جدیدی مانند فاینکس و بحث هایی که درخصوص ورود این فناوری ها به کشور مطرح شده است، گفت: به نظر من تا این فناوری های جدید امتحان خود را در کشورهای صنعتی پس ندهند نمی توان به صورت کامل به آنها اعتماد کرد و از آنها در احداث واحدهای فولادسازی در کشور استفاده کرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا