عضو هيات مديره خانه معدن ايران در گفت‌وگو با معدن نيوز اعلام کرد:

اقتصاد معدن نيازمند تقويت

اقتصاد معدن نيازمند تقويت پايگاه خبري معدن نيوز- عضو هيات مديره خانه معدن ايران گفت: درحال‌حاضر که تکيه به اقتصاد داخلي از اهميت بالايي برخودار بوده و دولت به اهميت کاهش وابستگي به نفت پي برده است، بايد براي افزايش سهم اعتبارات بخش معدن با هدف تقويت درامدهاي اين بخش در سال‌هاي گذشته برنامه‌ريزي داشته باشيم.
بهرام شکوري در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با اشاره به اينکه ايران داراي ذخاير بالايي از مواد معدني در کشور است، اظهار کرد: ايران با دارا بودن تنوع بالايي از مواد معدني نتوانسته در افزايش درآمدهاي اين بخش موفق باشد و اين موضوع ناشي از نبود برنامه‌ريزي براي کسب جايگاه واقعي در اين بخش است از اين رو اگر دولت سالانه بخشي از درآمدهاي نفتي را به زيرساخت‌هاي بخش معدن اختصاص دهد، در سال‌هاي آينده نه تنها درآمد اين بخش بهبود خواهد يافت بلکه درآمدهاي حاصل از ماليات و حقوق دولتي و... دولت نيز سير صعودي به خود خواهد گرفت.
او با بيان اينکه رويکرد صادراتي بايد اولويت سرمايه‌گذاري در ببخش معدن باشد، تصريح کرد: هم‌اکنون بسياري از مواد معدني ايران به دليل هزينه‌هاي بالايي حمل‌ونقل و... توان رقابت با شرکت‌هاي خارجي را ندارد از اين رو توسعه زيرساخت‌هاي اين بخش مي‌تواند به رونق بخش معدن کمک کند و با کاهش قيمت تمام شده شرايط براي جذب سرمايه‌گذاري بيشتر در اين بخش فراهم شود.
عضو هيات مديره خانه معدن ايران با تاکيد بر اين که دولت به عنوان محرک اصلي اين بخش مي‌تواند ايفاي نقش کند، تصريح کرد: امروزه بسياري از شرکت‌هاي خصوصي توان بالايي براي حضور در فعاليت‌هاي معدن به‌دست آورده‌اند و مي‌توانند با تکيه بر حمايت‌هاي دولتي زمينه تقويت اقتصاد معدني را فراهم کنند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا