اولین حضور آمریکایی ها در بازار قراضه ترکیه در سال ۲۰۱۷

اولین حضور آمریکایی ها در بازار قراضه ترکیه در سال ۲۰۱۷

صادرکنندگان قراضه در ایالات متحده در حضور جدید خود 300 دلار CFR به خریداران ترکیه پیشنهاد داده ­اند، اما این سطح قیمت از نظر خریداران ترکیه قابل پذیرش نیست.

 

به نقل از متال اکسپرت، پس از یک استراحت طولانی صادرکنندگان آمریکایی قراضه به بازار ترکیه بازگشته­ اند. برخی خریداران پیشنهادهای جدید آمریکایی­ها را گزارش کردند و از سوی دیگر محموله­ های متنوعی از قراضه حوزه بالتیک و اروپا نیز جهت عرضه به ترکیه پیشنهاد شده است.
اگرچه مذاکرات خرید قراضه در حال انجام است اما هنوز قراردادی به امضا نرسیده است. به دلیل افزایش تقاضا و قیمت محصولات فولادی در آمریکا حضور مجدد آنها در بازار قراضه ترکیه به نظر بسیاری از فعالان بازار عجیب به نظر می­رسد. صادرکنندگان قراضه در ایالات متحده در حضور جدید خود 300 دلار CFR به خریداران ترکیه پیشنهاد داده ­اند، اما این سطح قیمت از نظر خریداران ترکیه قابل پذیرش نیست. کارخانجات فولاد به دلیل کاهش ارزش لیر در مقابل دلار و نیز به دلیل کاهش فروش میلگرد با مشکلاتی مواجه هستند. در نتیجه خرید قراضه از آمریکا تنها در قیمت­های پایین­تر امکان­پذیر خواهد بود. آخرین معامله قراضه آمریکا به ترکیه در اواسط دسامبر به قیمت 296 دلار CFR انجام شده بود.
برخی صادرکنندگان حوزه بالتیک و اروپا نیز در تلاشند خریداری برای فروش قراضه خود بیابند. پیشنهاد قیمت قراضه سنگین حوزه بالتیک 287 تا 288 دلار CFR و برخی نیز تا 290 دلار به گوش می­رسد. یکی از تولیدکنندگان فولاد این نوع قراضه را به قیمت 286 دلار CFR در هفته قبل خریداری نمود. اروپایی ها نیز قراضه را در محدوده 284 تا 286 دلار CFR ارائه می­کنند اما پیشنهاد خریداران از 283 فراتر نرفته است.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا