مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

ارزش کالاهای قاچاق 2 برابر اعتبارات عمرانی است/تهران؛ مقصد 60 درصد کالاهای قاچاق

ارزش کالاهای قاچاق 2 برابر اعتبارات عمرانی است/تهران؛ مقصد 60 درصد کالاهای قاچاق

مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سالانه افزون بر 60 هزار میلیارد تومان قاچاق کالا در کشور انجام می‌شود که مقصد 60 درصد آن تهران است.

از بوشهر، غلامرضا پورانیان بعدازظهر امروز در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر بابیان اینکه قاچاق کالا صدمات جبران ناپذیری به زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وارد می‌کند اظهار داشت: مبارز با کالای قاچاق در عرصه‌های مختلف تشدید یافته است.

وی با تأکید بر همگرایی و هم‌سویی دستگاه‌های مختلف مبارزه با کالای قاچاق افزود: آسیب‌ها و مشکلات دراین زمینه باید با تعامل و همسویی دستگاه‌های مختلف بررسی و حل و فصل شود.

مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برخورد با قاچاقچیان در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار دارد بیان کرد: سیاست این ستاد برخورد با سرشبکه‌ها و دانه درشت‌های قاچاق کالا است

پورانیان با بیان اینکه سرشبکه‌ها و دانه درشت‌ها سودهای کلانی در قاچاق کالا به جیب می‌زنند گفت: برخی طرح‌ها در واردات کالا  به نام ملوانان شناورها و مرزنشینان ثبت می‌شود و این در حالی است که پشت این فعالیت‌ها افراد سودجوی کلانی  قرار دارند و افراد یاد شده  در این حوزه بی‌بهره هستند.

وی با تأکید بر توجه به بازرسی عملکرد مبارزه با قاچاق کالا افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال با تشدید مبارزه با قاچاق تحولی مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه مقصد 60 درصد کالای قاچاق تهران است افزود: سالانه افزون بر 60 هزار میلیارد تومان قاچاق کالا در کشور انجام می‌شود که مقصد 60 درصد آن تهران است.

پورانیان با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق 2 برابر اعتبارات عمرانی در کشور است گفت: بودجه عمرانی در کشور سالانه 30 هزار میلیارد تومان است که تنها بخشی از آن محقق می‌شود و این در حالی است که ارزش کالاهای قاچاق در کشور سالانه 60 هزار میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات قاچاق کالا به دولت و ملت برمی‌گردد گفت: سال 1392 بیش از 7.2 میلیارد دلار قاچاق سوخت در کشور انجام شده است.

مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر تسریع در فعالیت‌های مبارزه با قاچاق افزود: برخورد با دانه‌درشت‌ها در اولویت برنامه ستاد مبارزه با قاچاق قرار دارد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا