واگذاری معادن بافت به افراد بومی

واگذاری معادن بافت به افراد بومی

دنیای معدن - معاون عمرانی فرماندار بافت گفت: با توجه به اینکه افراد غیر بومی با ورود به حوزه معادن مشکلاتی را به وجود آوردند، باید اطلاع‎رسانی بهتری برای ورود افراد بومی صورت گیرد.

منصور شهابی صبح امروز در گردهمایی رؤسای اداره‎های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به میزبانی شهرستان بافت اظهار داشت: شهرستان بافت 2.6 درصد جمعیت استان کرمان را در خود جای داده است و همچنین از نظر گردشگری با پارک بین‎المللی خبر، موقعیت اقلیمی و به عنوان نخستین تولیدکننده گردو با بیش از 12 هزار تن شناخته می‎شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بافت در حوزه دام و طیور با تولید 168 تن کرک تولیدی مقام اول را در کشور دارد، بیان داشت: این منطقه منابع غنی مانند سنگ‎های ساختمانی، سنگ آهن، کروم، منگنز و مس دارد و در استان کرمان شاخص است.

شهابی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود 1.3 درصد از سهم استان کرمان را در کارگاه‎های صنعتی بالای 10 نفر داریم.

وی با بیان اینکه 1.9 درصد پروانه‎های صادره از سوی شهرستان بافت است، افزود: بخش صنعت این شهرستان 14 درصد از سهم اشتغال را از آن خود کرده است.

شهابی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی 105 هکتاری در این شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: با ابراز تأسف تنها چند مورد در این شهرک فعال هستند و پروژه فولاد و کارخانه‎های کرک بافت و آجر برای تعیین تکلیف نیازمند پیگیری جدی هستند.

وی با تشریح پروژه‎های اقتصادی مقاومتی در این شهرستان ادامه داد: طرح‎های مثلث توسعه اقتصادی توسط بخش خصوصی در بافت شامل 9 طرح از جمله کارخانه آرد و واحد تولید لامپ‎های کم‎مصرف است که بلاتکلیف هستند و همین واحد تولید لامپ‎های کم‎مصرف تسهیلات اخذ کرده و زمین را هم گرفته، اما فعالیتی انجام نداده است.

معاون عمرانی فرماندار بافت ابراز داشت: درخواست داریم در حوزه معدنی، کشاورزی، صنایع پایین‎دستی و خوشه‎های صنعتی اقداماتی انجام شود.

شهابی خاطرنشان کرد: در حوزه طرح‎های اقتصاد مقاومتی و صنعت سه طرح برای شهرستان پیشنهاد شده بود که یک مورد به 100 درصد رسیده است و کارخانه تولید آب مقطر و کشتارگاه دام از دیگر طرح‎ها و پروژه‎ها هستند که طرح آخر در بخش تسهیلات مشکلاتی دارد.

وی اذعان داشت: در اجرای پروژه‎های اقتصاد مقاومتی حدود 20 درصد از میانگین استانی جلوتر هستیم، زیرا میانگین استانی 50 درصد بوده است.

شهابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصاحب معادن از سوی افراد غیر بومی اضافه کرد: اصولاً افراد غیر بومی معادن را به دست گرفتند و این موجب مشکلاتی شده که نیازمند نگاه ویژه است و باید اطلاع‎رسانی بهتری برای ورود گسترده افراد بومی صورت گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا