فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز کرمان در همایش ملی معادن ارائه می شود

فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز کرمان در همایش ملی معادن ارائه می شود

دنیای معدن -رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به برگزاری چهارمین همایش ملی معادن روباز از 26 تا 29 اردیبهشت ماه سال آینده در دانشکده فنی کرمان گفت: فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز کرمان در همایش ملی معادن ارائه می شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، عباس جبالبارزی در نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز استان کرمان افزود: فرصت های سرمایه گذاری معادن این استان به صورت واقعی و با کمک دانشگاه ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان، اتاق، ستاد سرمایه گذاری، خانه معدن و سازمان نظام مهندسی کرمان برای ارائه در همایش معادن جمع آوری شود.
وی با اشاره به سیاست های کلی معادن گفت: در این حوزه ارتقا سهم معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی با اولویت دادن به تامین کالای مورد نیاز صنایع داخلی کشور، صادرات مواد معدنی فرآوری شده، استفاده از موقعیت ویژه زمین شناسی ایران، گسترش همکاری های بین المللی علمی، فنی و اقتصادی برای جلب و جذب دانش و منابع امکانات داخلی و خارجی در زمینه اکتشافات معدنی، ایجاد واحدهای فرآوری و تبدیل مواد معدنی به موارد مصرفی عنوان شده است.
جبالبارزی افزود: در برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی هشت درصد برای کشور دیده شده که برای تحقق این مهم نیاز به 800 میلیارد دلار سرمایه گذاری است که این میزان حدود 160 میلیارد تومان در هر سال برآورد می شود.
وی ادامه داد: تقریبا 25 درصد منابع دولت در طرح های عمرانی هزینه می شود که البته همه آن هم در بخش صنعت و معدن نیست و این وضعیت نشان می دهد که در این بخش حتما باید به دنبال جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی بود زیرا منابع بانک ها نیز امکان تامین این سرمایه را ندارند.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان گفت: یکی از راه های جذب سرمایه گذاری استفاده از فرصت برگزاری همایشی های ملی در این بخش است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا