معاون سازمان توسعه تجارت:

صادرات غیرنفتی سال 94 به 42.5 میلیارد دلار رسید

صادرات غیرنفتی سال 94 به 42.5 میلیارد دلار رسید

کرج - ایرنا- معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه میزان صادرات غیرنفتی کشور از 4.2 میلیارد دلار درسال 80 به 42.5 میلیارد دلار درسال 94 رسید، گفت: در 15 سال گذشته یک هزار درصد رشد صادرات غیر نفتی داشته ایم .

به گزارش ایرنا،محمد رضا مودودی روز سه شنبه درنشست پایش تجارت خارجی استان البرز که به منظور رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان این استان برگزار شد، افزود: در بخش صادرات غیر نفتی کشور دارای تراز رشد مثبت هستیم.
وی افزود:هرچند کشور ما سابقه طولانی در زمینه تجارت و تجربه‌های مفید دارد لیکن با توجه به شکل گیری بازارهای نوین باید متناسب با وضعیت جدید حرکت کرد.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت : فراهم آوردن زمینه توسعه بنگاه های تجاری و افزایش توانمندی آنها به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود تراز بازرگانی از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید است که با جدیت دنبال می شود.
وی خاطرنشان کرد: باید شکل گیری زنجیره های تولید و توزیع جهانی را مورد بررسی قرار داد و در قالب عضویت در این زنجیره‌های عظیم تولید ارزش بتوان سهمی از بازار جهانی کسب کرد .
مودودی افزود: بخش خصوصی بازیگر اصلی تجارت خارجی است و باید در کنار کسب مهارت‌های فنی، افزودن دانش و حقوق بین‌الملل، مهارت‌های لازم را در زمینه بازاریابی و مذاکره کسب نموده و از نگاه سنتی و نیز فروش حجره‌ای فاصله‌ بگیرد.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: باید به سمت بازارهای مدرن حرکت کرد و با بازاریابی، ایجاد شبکه توزیع و آشنایی با حقوق بین‌الملل در جهت پیشرفت تجارت خارجی گام برداریم، چرا که اکنون ضعف‌های عدیده‌ای در این بخش وجود دارد .
وی افزود: در زمینه تجارت ، بهتر است که آموزش محوری را اولویت قرار دهیم و سازمان توسعه تجارت نیز رویکرد خود را به سمت بین‌المللی کردن شرکت‌ها وآموزش‌های لازم در امر تجارت سوق دهد.
وی بیان داشت: جهت‌گیری سازمان توسعه و تجارت ایران باید به سمت تقویت شرکت‌های بین‌المللی و تقویت شرکت‌های رقابت‌پذیر تغییر پیدا کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا